Inlägg från: Systeryster33 |Visa alla inlägg
  • Systeryster33

BIM april 2018

Ikväll har jag som mensvärk i tjejmagen, äl+3

Det bör vara för tidigt för att det ska kunna ha med en ev graviditet att göra va?

• Systeryster33
    HepaticaNobilis skrev 2018-03-31 17:50:34 följande:

Det borde vara för tidigt ja, man ska väl inte kunna känna några symptom förren ägget har fäst? Men ägget kan förstås fästa på olika dagar? :)

Nä jag tänker precis likadant! Men varför har jag då ont liksom? Haha aja
  • Systeryster33
    Lebbmusen skrev 2018-04-01 14:14:45 följande:

Ni som kan NC!

Är helt ny och detta är min första cykel.

Vad innebär det streckade på slutet? Att beräknas dippa om jag får mens? Eller..? Har en kurva som jag inte ens fattar haha

Vad ser jag egentligen?

Ja precis som du tror :) men förhoppningsvis håller den sig hög och du får ett plus ;)
  • Systeryster33
    HepaticaNobilis skrev 2018-04-01 02:35:29 följande:

Kan inte sova, har så ont i magen:( Långt ner i magen, och bak mot ryggen över fogarna. Mår illa. Kan väl inte vara en graviditet som känns så än?? Känns inte som mens heller, bim på fredag.. Får mensvärk 1 eller 2 dagar före mens i vanliga fall.

Tidigare graviditeter har jag i princip bara haft ont i bröstvårtorna ett par dagar före bim (och heela graviditeten sedan).

Usch, hur mår du nu?
  • Systeryster33
    SofiaS95 skrev 2018-04-01 15:45:22 följande:

Och där kom mensen. Kan det faktiskt vara så att det tar upp till ett år fast båda är fertila, inte använt prev medel osv? Vi har inte lyckats få ett ända plus på sju månader.

Gud vad tråkigt :( skickar en kram till dig!! De säger ju att upp till ett år är helt normalt, men vet inte hur mycket tröst det är när man längtar <3

Kanske kontakta bm om2-3 mån OM det inte skulle ha tagit sig då så att ni får råd.. eller direkt om du känner att du inte vill vänta !

Kanske kort lutealfas eller annat som stör!? Inte kollat hela tråden, men tempar du så att du har koll på att du har äl och att du inte missar den?

Som sagt stor kram och hopps att det är er tur snart!!
  • Systeryster33

Nu tjejer är det April!!wohoo

Hur går det för er som har bim de första dagarna i månaden?

2 plus hittills om jag kommer ihåg rätt?! Fler som testat eller ska testa snart?

• Systeryster33
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-01 16:07:44 följande:

Jag har bim strax, den 5e. Testadd negativt idag, bim-4 :/ Hoppas på positivt snart!!

Håller tummarna :) jag har 9:e och väntan är så jäkla lång! Får heja in er andra som he före nig först! Har du tänkt testa imorgon igen eller vänta lite?
  • Systeryster33
    maria1992 skrev 2018-04-01 17:01:39 följande:

Hej tjejer...

Är idag äl+7... känt mig sjuk hela dagen. Kall, varm i omgångar. Ingen feber heller. Molnvärk och stickningar i äggstockarna. Huvudvärk. Sjukt ömma bröst.

Kan de komma såhär tidigt? Hjälp! Bim -8.

Eftersom ägget brukar fästa typ dag 5-7 så kan det ju absolut ha med kommande graviditet att göra, men kan ju även vara sjuka på gång .. håller tummarna för det första <3 när ska du börja testa? Jag hade först tänkt äl+10 men kommer inte kunna vänta så blir nog äl+7 typ! Kommer ju va toknegativt oavsett då, men är så sjukt nyfiken!
  • Systeryster33
    Lindsey77 skrev 2018-04-01 16:51:12 följande:

Jag är på ÄL +9 idag så jag har redan börjat smygtesta. :) Supernegativt idag. Hoppas såklart på plus inom några dagar...

Hoppas :D du får hålla oss uppdaterade!
  • Systeryster33
    SofiaS95 skrev 2018-04-01 16:02:50 följande:

Tack för ditt stöd. Jag har varit på rutinkoll med VUL till gyn för 4 månader sedan och då såg allt bra ut och jag berättade att vi försöker skaffa barn. Jag har en tjock och fin slemhinna så ägget borde kunna fästa bra sa hon. Jag har tempat med NC i 5 månader och haft Äl varje månad. Har även testar äl test för att kolla om de stämmer överens och det gör det. Vi har inte alltid prickat precis på äl dagen men om inte så dagen innan. Vi är båda 23 år så enligt åldern borde vi vara fertila. Jag har också en regelbunden cykel. Jag har rätt besvärliga menssmärtor under mensem och blöder rätt mycket. Så ibland oroar jag mig för endometrios. Gynekologen tyckte inte att det tyder på endo då allt såg bra ut på Vul men har ju läst att det inte behöver synas där.

Då låter det ju verkligen som att ni har alla förutsättningar för att lyckas! Kan det ha med stres/press att göra ? Kan tänka mig att man blir rätt frustrerad och stressad att få till det på rätt dagar efter att par månaders försök?!

Håller verkligen tummen lite extra hårt för er som försökt ett längre tag lite extra hårt! Vi ses säkert snart i bim maj 2018 tråden!
Svar på tråden BIM april 2018