• Lebbmusen

BIM april 2018

En fast gubbe! Tjihooo! Haha

Men man ser att det inte blir fullt utslag på stickan.

• Lebbmusen
    Milian03 skrev 2018-03-20 13:38:01 följande:

Äl över för denna månad. Och vi har gjort vad vi kunnat. Nu börjar väntan på bim.

Helt klart den jobbigaste delen!!
  • Lebbmusen

BIM-lista:

1/4 Meemelie

2/4 Norrlänska, Eal92, Elizai, Milian03

3/4 Förstabarnet33

4/4 PowerL, Mrs-A, XAHHA92, aleakim90, LängtanSåStor

5/4 Meej, Lebbmusen, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär

6/4 Bastamamman1

7/4 Lindsey77

10/4 Baraentilligen, systeryster33

12/4 Esme08

15/4 sycamore

18/4 LifeofBullshit

• Lebbmusen
    Lindsey77 skrev 2018-03-22 07:36:38 följande:

Positivt ÄL test idag!! Skulle ju köra ÄL stickor för att se stegringen, och sen börja med digitala. Har ALDRIG hänt att jag fått positivt på ÄL stickor!! Tror knappt att det är sant, efter hundratals stickor liksom. :)

Räknar med ÄL dag 19 (imorgon) och BIM 7 april. Finns det någon snäll som kan lägga in mig på BIM listan? Känns dessutom konstigt med en cykel på 33 dagar, brukar ha uppåt 35-45 dagar...

Igår var ÄL strecket svagt, vilken snabb stegring. Trodde jag hade långt kvar till ÄL...

Grattis till stickan!! :) La in dig på BIM-listan
  • Lebbmusen
    Milian03 skrev 2018-03-22 12:31:28 följande:

Äl+3 och jag har mensvärk... Vad fan?

Men samma här! Molvärk sen ÄL. Så hade jag förra månaden också!

Har aldrig haft det innan men har ny lärt mig att det är normalt. :)
  • Lebbmusen
    Milian03 skrev 2018-03-22 21:52:00 följande:

Hoppades att det skulle vara ett tidigt gravtecken. Men du var inte gravid då va?

Nä. :( Men det kan alltså göra väldigt ont både när äggblåsan växer till, när den spricker och sedan kan det ömma ett tag efteråt.
  • Lebbmusen
    HepaticaNobilis skrev 2018-03-24 20:48:34 följande:

Jag har två barn, förhoppningsvis blir jag gravid med ett tredje och allt går väl. Som flerbarnsmor har jag inte bara inte tid utan jag är också så förståndig och VET så mycket att jag lugnt lutar mig tillbaka och litar på att naturen har sin gång. Får jag inte mens om 2-3 veckor är det dags att köpa ett test och blir det inte nu så är det bara att sitta ner i båten och leva som vanligt så händer det förhoppningsvis förr eller senare.

...

Jahopp, inne på DAG TRE av babymaking och googlar mig redan sanslös på ALLT som har med fertilitet och graviditet att göra. Alltså hallå!! Jag skulle ju inte bli knäpp den här gången utan bara go with the floooow liksom.

Var inne på apoteket pga mycket ont i en tumme (inflammation i en led) och frågade om hur antiinflammatoriska mediciner påverkar fertilitet och tidiga embryon. ALLA antiinflammatoriska ska undvikas under första och andra trimestern och inför graviditet då det kan störa fertiliteten. Köpte ett tumstöd. Ont som fan i tummen. Tänker skuldmedvetet på de är ipren tabletterna som jag tagit sista 2 veckorna (sammanlagt 6 st).

Köpte också ett graviditetstest, när jag ändå var där... Som jag SKA ta med morgonurin den 8e april om inte mensen kommit den 7e.

...

Hm, hur tidigt efter ägglossning var det man kanske kunde plussa nu igen...?

//har inte haft ägglossning än

Hahaha här har du en till!!

Försöker få ett tredje barn och inte tusan kunde jag hålla mig igår FL och Google haha

Nu är det BIM-12 på tredje försöket och...NÄPP kunde inte hålla mig denna gång heller.

//?googlar ?supertidiga graviditetstecken? tre gånger om dagen?
  • Lebbmusen
    Frallanz skrev 2018-03-27 09:52:31 följande:

Dag 18 sen det misstänka missfallet började, dag 14 sen blödningen slutade.

Inte testat på snart 2 veckor och testade nyss med apotekets egna test.

Thats it, nu SKA jag begära att få komma in och se om därinne tickar ett hjärta eller om det är så att gravhormonerna är kvar så långt efter ett så pass tidigt missfall (v 4+3)

Hade jag varit du hade jag definitivt åkt in och krävt VUL!
  • Lebbmusen

Suck!!

Det är ju OMÖJLIGT att inte tänka och analysera när det kommer små

attacker av molvärk i livmodern.

Vill ju såååå gärna att detta ska vara tredje gången gillt.

BIM-9 och molvärk sen några dagar tillbaka. Självklart ha denna antagligen skengravida kropp drabbats av vidrig trötthet, humörsvängningar som skrämmer mig och min respektive (annars är väldigt glad och lättsam person) samt smaklökar som ballat ur (bland annat: åt mörk choklad och tog en klunk kaffe...som smakade vitlökssalami)!

Huuuur kan en kropp inbilla sig detta av ren önskan efter ett barn?? Hahaha

Någon annan med liknande?

Svar på tråden BIM april 2018