BIM april 2018
ok då får vi följas åt :)
Nedräkning 11 dagar kvar. Men vi börjar ju innan dess. :)
ok då får vi följas åt :)
Nu har jag fått spola mina äggledare och det vill jag aldrig mer göra om. Fy fan vilken smärta!! Det enda vi kan göra nu är att hoppas på ett litet mirakel, att spolningen kanske tog bort lite ?skräp.? Jag kommer aldrig att sluta hoppas men ibland känns allt mörkt. I nästan två år har vi försökt nu utan att plussa.
Nu börjar vi alla snart närma oss äl :)
Tänkte passa på att höra hur ni förbereder/optimerar kroppen för att bli gravid och sedan att vara gravid?
Har sett att några tar rosenrot, någon tempar, någon använder äl-test, någon folsyra.
Vårt första försök och jag har trackat cykeln med äl-test i ca ett år. Jag förbereder genom att äta multivitamin med aktiv folsyra, bisolvon, omega 3, magnesium och bidrottninggele. Försöker äta lite nyttigare och håller mig ifrån alkohol (fast dricker i snitt en cider/månad så det är inte så svårt). Tar äl-test med dubbel hormonindikator och har börjar träna upp muskler som kan bli aktuella inför graviditeten. Sambon gav jag zink och magnesium till ?
Så hur förbereder ni er? Tips på saker som ni gjort under perioden ni försökt?
Så kul att följa alla! Håller tummar och tår att vi alla får små julbebisar ?
Jag har dock inte fattat om man ska sluta med gurkörtsoljan vid äl eller fortsätta? Vet någon?
Hej allihop!
Min mens kom igång idag så hoppade över från marstråden nu.. tänkte köra igång med folsyra, jod och eventuellt rosenrot.. har en väldigt fin cykel nu på 28 dagar med mens på 5 dagar. Hur funkar dt med rosenrot!? Rubbar man den om man kör med det nu?
Ska även tempa och ta äl stickor är tanken men mer tips mottages gärna för hur man kan optimera så mkt som möjligt eller om dt e ngt annat man ska äta osv!?
Hej allihop!
Min mens kom igång idag så hoppade över från marstråden nu.. tänkte köra igång med folsyra, jod och eventuellt rosenrot.. har en väldigt fin cykel nu på 28 dagar med mens på 5 dagar. Hur funkar dt med rosenrot!? Rubbar man den om man kör med det nu?
Ska även tempa och ta äl stickor är tanken men mer tips mottages gärna för hur man kan optimera så mkt som möjligt eller om dt e ngt annat man ska äta osv!?
Frågetecken skulle vara smileysar
6 dagar till beräknad äl. Cant waaaiit :) :)
Kör med både gravidkollens äl-stickor samt cb digital äl-tester för att inte missa dom rätta dagarna :D Och äter gurkörtsolja för fertiliteten. Försök två så än så länge är det hela mest spännande. Men jobbigt med all väntan. Och tråkigt med negativt och mens förra gången. Men nya friska tag nu!
Lycka till till oss alla <3
Milian03:
Ja nä dt va lite dt jag va orolig över där med rosenrot! Gurkörtsolja?! Aha det har jag aldrig hört om! Ska kika på den tack så mycket!!