• Emiliass

BIM april 2018

Frallanz skrev 2018-03-16 07:51:03 följande:

Nån som haft missfall som varit med om att gravtestet visar starkare än vecka efter påbörjad blödning? Fick missfall förra fredagskvällen, blödde till måndag morgon till o från för att upphöra helt tisdag. Det röda testet tog jag på Bimdagen, det gröna idag alldeles nyss dock inre helt på morgon urin då jag hann kissa en gång innan.

Kan det bero på att det är två olika tester? Har ett grönt till som jag testade med vid bim på eftermiddagsurin som visar svagt men hittade inte det så fick fota RFSU och testlagrets.

Är du säker på att det var missfall? Finns ju de som blött jättemycket men allt gått bra ändå. Tycker det är konstigt om det visar starkare nu. Speciellt som det var så tidigt mf också. Mitt visade negativt fort. Men är ju olika såklart men starkare borde det ju inte bli. Vill ju inte inge falska förhoppningar men tycker du ska ta ett digitalt och kontakta kk för att kolla med vul.

Håller verkligen tummarna för dig och hoppas att det inte var ett mf <3.
  • Emiliass
    Frallanz skrev 2018-03-16 11:04:56 följande:

Nej inte helt 100 på det, men det kom ut massa slem o hinn-liknande saker så jag misstänker att det var ett missfall, fick ju så ont första natten med.

Har pratat med BM och dem bad mig väntat 2 veckor, om det fort. visade plus då skulle hag få göra ett vul. Har molvärk och ont i brösten så klart man hoppas lite men är fortfarande inställd på att det var ett missfall, hellre det än gå o tro att där kan va nåt liv kvar o bli ledsen på nytt sen. <3

Kan ju vara som nån annan skrev att det var en tvilling som kom ut. Tråkigt isåfall såklart men samtidigt skulle det ju va skönt att ha kvar ett barn. Jag håller tummarna för dig att du fortfarande är gravid <3. Förstår att du ställer in dej på att inte vara det, för att slippa bli besviken. Jobbigt att behöva vänta sålänge på svar, tycker gott du kunde få gjort det nu....

Ska du ta ett nytt test snart igen o h se om det blir starkare? Testa digitalt och så hur många veckor det visar.
  • Emiliass
    Frallanz skrev 2018-03-17 11:56:15 följande:

Okej tjejer, nu ska jag trötta ut er lite till med mitt tjatande och analyserande. VARNING FÖR LÅNG TEXT!

Som jag skrev igår gjorde jag ett test igår som visade starkare plus än dem innan, på morgon urin fast jag hann kissa en gång innan men kissade en gång till efteråt utan att dricka emellan så nästan morgonurin då, kan man väl säga?

I brist på annat och för att jag har en hel del test att använda så tog jag ännu ett trst för 10 min sen, jag tester väl mest för att jag vill se om det minskar i styrka och för att det på nåt sätt får mig att må bra att testa, låter konstigt kanske men svårt att förklara.

Nu har jag satt ihop testen, råkade lägga det översta på fel plats dock, dem två som är lite gula tog jag då jag blödde så kanske därför dem är gula i färgen?

Men nu till saken, visst är det sista (som är taget idag) starkare än det igår?

Kanske inte var missfall? Men det som kom ut var slem och blodiga hinnor, som vid mens bortsett från det slemmiga. Så för mig var det ganska solklart att det var missfall, med tanke på smärtan jag hade första natten. Men låt oss säga att där är ett pyre därinne, varför blir det då inte riktigt starkt vid det här laget? Trots allt över en vecka sen bim dagen...

Förlåt för lång text! Kram på er

Det ser ju lovande ut att testen blir starkare. Håller verkligen tummarna för dig att du har ett litet frö därinne <3. Jag skulle ringa igen och kräva vul tidigare. På privat kan du ju alltid boka. Så jobbigt att gå 2 veckor och inte veta. Att strecket inte är starkare 1 vecka efter bim är inte så konstigt. Det är olika på alla och finns de som plussar svagt långt efter bim. Hoppas så mycket för din skull, vilken lycka det skulle vara <3.
  • Emiliass
    Frallanz skrev 2018-03-17 16:50:18 följande:

Pratade med en bm igår och hon bad mig avvakta 2 veckor, visade det fortf. plus då skulle vi boka ett vul innan dess fanns där inte mkt o göra :(

Nej har inte ont längre, hade bara ont första natten då det startade.

Privat kan du alltid boka vul. När jag fick mitt missfall och var osäker om det var det eller inte ville de inte göra vul på mig heller. Fick också rådet att vänta. Men de sa att man kan ringa privat istället om man vill göra det innan. Så det tycker jag du ska göra så att du slipper gå och undra.
  • Emiliass
    Frallanz skrev 2018-03-17 21:44:48 följande:

Tack för dina värmande ord <3 uppskattar verkligen er alla härinne som är så goa med pepp o stöd! Tack!

BM nämnde det för mig med, ang att ringa själv men hon sa att dem kommer förmodligen säga samma sak även då, att jag ska avvakta :/ hon var verkligen jättesöt denna bm, hon tyckte det lät som missfall när jag förklarade blödningen men att det normalt inte ska visa starkare plus efteråt isåfall så vi får väl se. Just nu har jag fått utomkvedshavandeskap på hjärnan, är nästintill en hypokondriker nästan, tror alltid det "värsta" alternativet efter det andra. Men som sagt, jag är sjuk just nu och det har varit en känslosam vecka så det är lite mycket just nu i hjärnan :( Tack för att du hoppas för mig <3

Förstår att det kommer upp mycket tankar och oro, när man inte vet hur det ligger till. Tror mer att det kanske var en tvilling som kom ut eftersom det verkade som mf men ändå visar positivt nu. Jobbig väntan förstår det, försök annars att ringa om nån dag igen och säg att du mår jättedåligt och verkligen behöver få veta. Kanske de är snälla och låter dig komma tidigare. Tänker på dig ?
  • Emiliass
    Frallanz skrev 2018-03-17 22:30:54 följande:

Ja igår kände jag mig på topp och stark o liksom "men det här klarar jag, ingen big deal, det som händer det händer" och idag är allt bara så himla frustrerande o jobbigt, urk!

Men sambon sa som du att jag borde ringa i veckan och säga som det är att jag legat och gråtit av oro och frustration idag, men åååh. Man känner sig bara till besvär när man ska rikga upp på nytt :( men å andra sidan har hag inte ringt gyn, så blir ju inte direkt att man ringer upp dem "igen" då... känner jag såhär på måndag så ringer jag, annars avvaktar jag om jag känner mig välmående o "stark" haha.

Hur går allt för dig? :) fått äl än? <3

Ja du får väl se hur du känner dig, men du ska absolut inte känna att du är till besvär för att du ringer. Jag tycker det är så fel att man ska behöva gå runt och må dåligt och vara orolig. Tycker det ska va självklart att man får komma in och kolla när det blir såhär. Är väldigt olika i olika landsting hur dem gör har jag märkt när man läst i forum. Så sjukt att inte sjukvården är lika i hela landet. Hoppas bara du får veta snart och att det blir ett positivt besked <3. Men i vilket fall som så vill man ju veta så man kan gå vidare annars.

Ingen äl än för mig. Bara väntar nu. Får se om rosenroten gjort nån nytta. Känns lite som att den är på g snart, men testerna visar välgigt svagt än. Ush allt går så långsamt. Denna väntan är så jobbig. Inte ens efter mensen kan man koppla av. Ganska stressande det här. Är det enda som cirkulerar i mitt huvud. Vill ju så gärna <3.
  • Emiliass
    Frallanz skrev 2018-03-21 11:01:30 följande:

Hej tjejer

Har inte tagit mer gravtest sen det senaste i helgen. Är nu på dag 12 sen missfallet började, 8 dagar sen blödningen slutade, som var som en vanlig mens. Tog ÄL test igår som blev detta, se bild nedan. Tror ni jag kan ha ÄL snart? Inte tagit nåt test idag.

Eller är det för att jag kan ha hcg kvar i blodet? Vill tillägga att jag tog ett äl test för några dagar sen som inte alls var så starkt.

Har spänningar i livmodern, trött och mår illa så min kropp känns gravid men vill inte hoppas på att där kan va nät pyre kvar därinne. Ska ta gravtest imorgon för att kolla om det fortf. visar positivt. Förlåt för ett rörigt inlägg, det är en cirkus i mitt huvud nu för tiden...

Kram på er!

Antingen äl väldigt snart eller så är du gravid. Ta nytt gravidtest imon. Jag skulle testa ett digitalt för att det ska påvisa veckor. Lättare att se om det stämmer då eller om det är kvar sedan mf. Hoppas verkligen för din skull. Uppdatera sen <3
  • Emiliass

Lägger till mig, bim 14/4 enligt mig, men 10/4 enligt appen. Utgår från min äl så skriver bim 14/4. Kanske ändrar sedan. Hoppas nu verkligen det blir nåt denna gången. Håller tummarna för oss alla.

1/4 Litentuff, theresu 

2/4 Eal92, Elizai, Meemelie 

3/4 Förstabarnet33, Bebismaj, zette, Hejhopp69 

4/4 PowerL, Mrs-A, XAHHA92, Lebbmusen, LängtanSåStor, Trallallaa

5/4 Meej, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär, Elsaida, Bluegrass, niiskuneiti

6/4 Bastamamman1 

7/4 Lindsey77, Wonderfluff, HepaticaNobilis, Baraentilligen, aleakim90 

9/4 systeryster33 

10/9 Mih4 

12/4 Esme08, Samba80 

14/4 Maya889, Hepphopp, Tumvante, Emiliass

15/4 sycamore 

18/4 LifeofBullshit , Jagerika, lemanja 

19/4 tredjebarnsladdis 

20/4 lyckligast80 

22/4 Blåstjärna 

26/4 Norrländska, FruBjörk 

28/4 milan03 

Plussat + 

Zette + bim -4 30/3 

Litentuff + bim -1 31/3

• Emiliass
    Frallanz skrev 2018-04-03 20:03:08 följande:

Okej tjejer, jag är gravid!

För er som inte hängt med så plussade svagt jag den 8/3 och började blöda som en mens 9/3 till den 11/3. Fick då slem och blod, samt väldigt väldigt ont en natt. Testade ett par dagar efter o plussade fortfarande men väldigt svagt. Ringde mvc för o höra och dem bad mig avvakta 2 veckor för ett nytt test, testade då efter nästan 3 veckor och det var då starkare gravtest, ringee igen och fick komma in idag för ett gravtest hos dem då dem tyckte det var närkligt att jah plussade fortfarande och nu starkare.

Väl därinne plussar jag ett fint plus, så utan ultraljud sa bm att jag är gravid, MEN dem vet inte om det är graviditeten från den 8/3 eller om jag faktiskt fick ett missfall och att jag blivit gravid på nytt aå de är därför jag plussar starkare, inbokad på ultraljud den 18/4 så får se först då hur långt gången jag är, men skitsamma - JAG ÄR GRAVID trots allt!

Åh gud vad roligt att höra ?. Grattiiiiiiiiis ?
  • Emiliass
    Emiliass skrev 2018-04-08 13:07:24 följande:

Åh gud vad roligt att höra ?. Grattiiiiiiiiis ?

Skulle vara hjärtan efter, dumma mobil. Grattis igen. Gud så roligt att det verkligen var så att du fortfarande var gravid. Eller jag tror det är från det första eftersom testen fortsatte bli starkare.

Uppdatera här sen efter vul så vi får veta :). Lycka till med graviditeten nu <3
  • Emiliass

Hej alla!

Kan knappt tro det. Gjorde test med clearblue imorse och det blev ett svagt plus. Inte första morgonurinen heller. Testade sen med rfsu vanliga senare på dagen och det blev en svag linje där med :). Måste ju vara positivt.

Testade igår med rfsu och babyplan på morgonurin. Var toknegativt då. Ush vågar knappt tro på det, hoopas nu verkligen det stannar denna gången. Är så glad men rädd för att bli besviken igen om det blir mf. Inte berättat för familjen än och tänker vänta. Tur man kan skriva av sig här :).

Äl +10 idag. BMI - 4 enligt appen.

Vad tror ni? Det måste väl ändå va positivt när 2 olika test visar samma?

• Emiliass
    Jeex skrev 2018-04-10 20:26:40 följande:

Ser onekligen positivt ut :) Ska du ta ett digitalt ?

Tänkte vänta några dagar o h sen ta ett digitalt. Har andra tester liggandes så tänkte köra slut på dem först och se så det blir starkare :).
  • Emiliass
    SamiraBudva skrev 2018-04-10 20:39:41 följande:

Är det jag som är sen, eller finns det fler som visste om att man kunde klippa i gravstickan till två smalare stickor som på bilden nedan, och att det verkligen funkar!

Har slösat på så mycket pengar!

Hade jag ingen aning om, ja det hade man sparat mycket pengar på.
  • Emiliass
    StinaM skrev 2018-04-10 12:59:27 följande:

Jag har BIM på söndag men fick ett svagt streck redan i morse med CB early test. Och nu har jag även testat med deras veckoindikator. Jag är gravid, herregud!!!!

Grattis vad roligt :). Testade också positivt idag, Bim på lördag :).
  • Emiliass

BIM-listan:

1/4 Litentuff, theresu 

2/4 Eal92, Elizai, Meemelie 

3/4 Förstabarnet33, Bebismaj, zette, Hejhopp69 

4/4 PowerL, Mrs-A, Lebbmusen, LängtanSåStor, Trallallaa

5/4 Meej, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär, Elsaida, Bluegrass, niiskuneiti

6/4 Bastamamman1 

7/4 Lindsey77, Wonderfluff, HepaticaNobilis, aleakim90 

9/4 norrland91, systeryster33 

10/9 Mih4 , jjonna

12/4 Esme08, Samba80 

14/4 Maya889, Hepphopp, Tumvante

15/4 sycamore, StinaM

17/4 EIJ90

18/4 LifeofBullshit , Jagerika, lemanja, trollkvinna123 

19/4 tredjebarnsladdis 

20/4 lyckligast80 

22/4 Blåstjärna , Jefare1

25/4 Liten 2018

26/4 Norrländska, FruBjörk 

28/4 milan03, Emhy89

30/4 XAHHA92

Plussat + 

Zette + bim -4 30/3 

Litentuff + bim -1 31/3

Baraentilligrn + äl+10 5/4

Systeryster33 + bim-1 , äl+11 8/4

Norrland91 + bim-2 7/4

Anonym1891 + bim+2 8/4

Trallallaa + bim +5 9/4

Emiliass + bim--4 10/4

• Emiliass
    Emiliass skrev 2018-04-10 21:10:15 följande:

Grattis vad roligt :). Testade också positivt idag, Bim på lördag :).

Grattis vad roligt. Har också bim på lördag :).
  • Emiliass
    Frallanz skrev 2018-04-13 07:38:21 följande:

Jag blev inget klokare av att gå dit direkt :(

De hittade inget foster, bara en fostersäck med vatten i. Dem såg en graviditet sa dem, men om det är en fortgående eller en rest efter missfallet kunde dem inte svara på, MEN dom sa att dem tror jag är gravid på nytt och att det därför inte syns något ännu. Nytt vul om 2-3 veckor. Men dem kunde/vill ju inte säga varken eller, och det är därför jag kom dit, för svar på min ovisshet jag gått med länge :( men är iaf inte gravid i vecka 10 som vi gick efter först, så jag fick iaf konstaterat att det var MF där den 9/3 när jag misstänkte det.

Så får väl se om det är en ny graviditet som startat, eller om det är rester vilket det inte borde vara såhär långt efter ett så pass tidigt mf sa den ena läkaren.

Har illamående och molvärk dagligen, men just nu tror jag ingenting längre... vill bara veta så vi kan få ge oss på försök nr 2 om det är så.

Gud vad jobbigt med ovissheten, att aldrig få veta hur det ligger till. Förstår att det blir jobbiga veckor framöver och vänta på nytt ul Ta ett digitalt gravtest i veckan framåt för att se om veckorna ökar. Visst kostar lite, men om veckorna ökar så tyder det ju på ny graviditet.

Håller verkligen tummarna för dej nu att det är en ny graviditet <3
Svar på tråden BIM april 2018