Inlägg från: jenniferrunder |Visa alla inlägg
  • jenniferrunder

BIM april 2018

Hoppar in här med! Perfekta tråden för mig som har 0 tåladmod och 110 frågor dagligen... jag och min sambo planerar vårt första barn och vi båda längtar så vi dööör!!!

Testade positivt på LH-stickan och hade ägglossning 4/3 och beräknad BIM 18/3. Hade sex 5 dar i sträck under ?ÄL-perioden?.

Redan i tisdags 6/3 så började jag känna stickningar i båda äggstockarna och svag molande värk i livmodern som kommer och går hela tiden. Den 7/3 fick jag sån ihållande stickande smärta i livmodern som höll i sig i ca 10-15 sekunder. Den 7/3 på morgonen fick jag även springa till toan å spy. Vad kan detta vara symtom på?? Eller håller jag på att bli/är sken-gravid?

Läste i en annan tråd här att ett tips för de som inte orkade vänta på BIM var att göra ett ägglossningtest för stt se om det fortfarande höll sig positivt efter ägglossning och att om det fortfarande några dagar efter ÄL är positivt så är man gravid? Stämmer detta? Testade igår och då var det negativt.

Testade grav-test idag som var negativt (såklart eftersom det är mer än en vecka kvar till BIM.. men jag kan inte hålla mig!!!

Är det bara jag som har sån jävla brist på tålamodet haha?

Tacksam för svar alla fina <3

• jenniferrunder
    stragge skrev 2018-03-10 08:34:17 följande:
    Tror du ska vara med i bim mars tråden? ;)
    Jaha haha är jag i fel tråd... Jag får hoppa över till rätt då :) 
  • jenniferrunder

Nu behöver jag eran hjälp att tänka... kan denna temp-ökning verkligen stämma...? Hade ägglossning den 29/3 och har 7 dagar kvar till BIM enligt NC och BIM om 5 dagar enligt FLO. Eftersom jag fick en dipp för några dagar sedan så trodde jag att jag inte blev gravid. Men imorse hade tempen ökat hur mycket som helst? Sprang till toan för att kissa men negativ sticka...

• jenniferrunder

Hej alla fina!

Är -2 BIM och vaknat nu precis efter nattjobb. Känner lite molande värk i magen och lite stickningar i livmodern då och då. Inga andra symtom.

Är det spökstreck på stickan eller är det svagt positivt...? Mitt hjärta håller på att hoppa ur bröstet på mig

• jenniferrunder
    sofiaaaaaa skrev 2018-04-09 18:16:24 följande:
    Jag ser ngt ;).
    Åh va spännande. Jag får testa CB digitalt imorgon bitti! :D Tack <3 
  • jenniferrunder
    Milian03 skrev 2018-04-09 20:20:56 följande:
    Jag ser :D
    Ja visst är det något litet? Min sambo säger att han inte ser något!! Men ska testa digitalt imorgon bitti! Tack för att du svarade Hjärta
  • jenniferrunder
    Anonym1891 skrev 2018-04-09 20:35:22 följande:
    Idag känns det lite mer verkligt men samtidigt overkligt... Svårt att sätta ord på alla känslor just nu.
    Grattis!! :D
  • jenniferrunder

Hm. Har precis börjat ställa in mig på att jag kanske är gravid då det syns ett ganska svagt streck på stickan, har BIM på onsdag.

Nu när jag gick på toaletten så kom det lite gammalt blod på pappret och nu när jag ligger i sängen så känns det som att det molar mer som mensvärk i magen.

Kan det bli såhär även fast man är gravid eller är det mensen som nu är påväg? Har hört att man kan få lite blödningar tidigt i graviditeten och att det är normalt. Men gammalt blod?

Svar på tråden BIM april 2018