• Meemelie

BIM april 2018

Hej!

Hänger på denna tråd då jag i februari slutade med minipiller och gick över till Natural Cycles i syfte att använda för att bli gravid. Har försökt läsa in mig på detta med förkortningar och tror nu att jag förstår vad alla BIM, ÄL osv betyder.

Fick min mens idag och appen beräknar nästa mens till 1 april, så antar att BIM för mig därmed blir 1/4.

Tänker att det blir kul att hänga här och jämföra symptom osv när det närmar sig datumet :)

• Meemelie
    Milian03 skrev 2018-03-08 00:29:05 följande:

Hur gamla är ni här inne och hur länge har ni försökt?

Har ni barn sen innan?

Jag och mannen är 33 år gamla.

Jag har ett barn sen tidigare och han har två.

Nu vill vi ha ett gemensamt :) :)

Hej!

Jag är 28 år och min sambo 31.  Inga barn sedan tidigare, men två katter. Vill dock inte bli crazy cat lady ;)

Slutade med minipiller i februari, så det här är egentligen första försöket då det verkar som att ägglossning och mens kommit igång igen. Än så länge är allting spännande, hoppas bara inte att det tar allt för lång tid så jag slipper bli bitter. Barn innan 30 hoppas jag på!

• Meemelie

BIM-lista:

1/4 Meemelie

2/4 Norrlänska, Eal92, Elizai 

4/4 Baraentilligen, PowerL, Mrs-A, Milian03, XAHHA92

5/4 Lebbmusen, Kiwi92

---------------------------- 

+Lista:

• Meemelie

Har ätit minipiller/p-piller så länge att jag har glömt hur det här med ägglossning känns och hur kroppen beter sig då, så tänker att ni kloka människor kanske har svar.

Använder Natural Cycles och enligt appen borde ÄL inträffa på torsdag. Misstänker dock att den har fel och att ÄL är idag. Har hela dagen haft känningar i magen, typ stickningar/molvärk. Fick nyss en brunaktig flytning, i övrigt mer flytningar än vanligtvis. Dock genomskinliga. Senaste dagarna har även en rad finnar dykt upp i pannan. Borde väl bero på någon slags hormonförändring?. Tänker att allt detta är tecken på ÄL, har dock inte tagit något test så kan ju inte veta säkert. Vad tror ni? Ingen temperaturökning över medellinjen än, men kanske tar en dag eller två efter ÄL innan det syns?

Någon som har använt NC eller annan temp-app som har koll?

Hoppas såklart att ÄL är idag så att helgens liggande förhoppningsvis gav resultat :)

• Meemelie

ÄL över för denna gång så nu är det bara den långa väntan kvar till BIM. NC flyttade dock ägglossningen till cd19 istället för 18 som beräknat så lyckades tyvärr inte pricka in optimalt. Men.. två dagar innan och dagen efter är väl ändå inte omöjligt? Håller fast vid en liten chans och ska nu undvika att googla symptom ;)

• Meemelie

BIM-lista:

2/4 Norrlänska, Eal92, Elizai, Milian03, Meemelie

3/4 Förstabarnet33

4/4 PowerL, Mrs-A, XAHHA92, aleakim90, LängtanSåStor

5/4 Meej, Lebbmusen, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär

6/4 Bastamamman1

7/4 Lindsey77

10/4 Baraentilligen, systeryster33

12/4 Esme08

15/4 sycamore

18/4 LifeofBullshit

• Meemelie

BIM idag, NC ändrade dock sig till imorgon istället. Tempkurvan borde peka neråt men ökade istället idag. Ingen aning om varför. Testade precis negativt så hoppas att mensen kommer snart så att vi kan försöka igen. Lycka till ni andra så hoppar jag över till maj-tråden!

• Meemelie
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-02 07:31:03 följande:

Men mensen har inte kommit än? Du kan ju vara gravid. Alla plussar ju inte på bim. Min syrra plussade inte svagt förrän en vecka efter bim :)

Mensen har inte kommit så får väl avvakta och se om den dyker upp snart. Vågar dock inte hoppas att jag skulle vara en av dem som inte plussar förrän efter BIM, speciellt då jag inte känt av några symptom alls denna månad.
  • Meemelie
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-03 05:29:08 följande:

Jaha en liten uppdatering då. Dags att inleda månadens microdepression. Vilka jävla skittest som gjorde mig så glad igår och nu inte ens en liten skugga av ett streck samt att tempen damp ännu mer. Fan oxå. Å lite mer droppar blod. Hej mensen, du har inte varit saknad. Ursch, då var det bara på't igen. Orkar fan inte.

Neej! Hoppades verkligen att tempen skulle öka för dig idag. Förhoppningsvis är det din tur nästa månad och isåfall blir det väl januaribebis? Jag som jobbar som lärare kan intyga att det märks tydligt på eleverna som är födda i december att de är mycket yngre än klasskamraterna som är födda i januari. Så orka med att fortsätta försöka och tänk att du ger din framtida bebis större förutsättningar att lyckas i skolan :)
  • Meemelie
    Theresu skrev 2018-04-04 06:51:42 följande:

Jag har inte sett röken av mensen som skulle kommit för fyra dagar sen. Har testat negativt på stickan också senast imorse. Börjar bli smått tokig nu. Har en väldigt regelbunden cykel så förstår ingenting. Gu vad lurad jag börjar känna mig av min egen kropp

Min skulle kommit i måndags men inte här än. Brukar inte vara sen för mig heller så håller med om känslan om att känna sig lurad av sin egen kropp. Testade också negativt i måndags så har liksom gått och väntat på mensen för att kunna sätta igång med nästa försök. Om det ändå är negativt så kan väl kroppen liksom sluta låta mig hoppas? Idag sjönk dock temperaturen under coverline så nu kommer nog mensen snart för mig åtminstone.
  • Meemelie
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-04 13:11:20 följande:

Vill bara säga att jag inte gett upp denna månad än. Min syrra tittade på mitt svaga plus å sa att det var så det såg ut för henne i början. Å hon hade som vanlig mens i början, blev gravid av en slump å märkte inte att hon var gravid förrän i vecka 7 då hon mådde illa. Inga andra symptom innan å vanlig mens. Jag har vanlig mens nu men inte alls lika mycket mensvärk som jag brukar. Brukar ligga i fosterställning men nu har jag jobbat obehindrat, molar lite bara. Min temp gick upp lite idag oxå, om än inte så mycket. Greppar väl efter halmstrån här. Men enl syrran så har alla hennes gravtest varit helt blanka tills dess hon faktiskt varit gravid å fått svagt. Så ska iaf ta ett nytt test, slösa ett av mina digitala, innan jag åker på tjejhelg på fredag. :) Håller fortfarande tummarna. Läste bruksanvisningen på testet jag plussade på igen (se bifogad bild). Att plusset försvann efter några minuter kanske därför inte betyder så mycket. Vad teor ni? Är det kört för mig eller ska jag testa igen? :)

Åh, hoppas! Om tempen fortsätter att vara över linjen skulle jag testa igen :)
  • Meemelie
    trollkvinna123 skrev 2018-04-04 13:45:42 följande:

Hej, vad härligt med så många som försöker :) Jag och mannen har försökt sedan september, så går lite trögt. Hur lägger man in sig i BIM listan? Jag har BIM 18/4. 

Kopiera den senaste listan och lägg in i ett nytt inlägg, skriv in dig och ditt datum och klicka sedan på "svara i tråden" :)
Svar på tråden BIM april 2018