• fridaharjerud

Ivf i Ungern-ruvdag 2

Hej!

Jag har med min partner genomgått ett IVF försök i Budapest, är inne på ruvardag 2. Jag är 31 år och hand 43 år.

Det hela gick väldigt snabbt och vi har enbart manlig faktor nedsatt antal och slöa/halvdöda. Jag har varit gravid förut och allt ser väldigt bra ut. Vår IVF läkare pratar knappt engelska och är lite lätt stressad... Inte superbra! Vi valde honom för att han har bäst resultat i Ungern på IVF, de bästa embryologerna arbetar med honom. 

Det som jag reagerade på var att jag fick Gonal f 2 dagar 150 och sen ultraljud, då ökade han doseringen till 200, ultraljud två dagar senare och ägglossningsspruta dag 7 av påbörjad kur av gonal f. Inget besök mellan ultraljud dag 4 och äggplock dag 9. Alltså såg mycket bra ut dag 4 och han sa att vi säkert kommer bli gravida. 7 ägg av 19 blåsor och endast 5 som inte var tomma (?).
    Får antibiotika(7 dagars kur) och Prednosilon (4 dagarskur) efter äggplock.
    Dagen efter äggplock ringer embryologen och säger att inte ägg har mognat men att dom kommer befrukta 2 ändå. Dagen efter det ringer dom igen och säger att ett har delat sig och vi kan göra embryotransfer dagen efter.

Igår gjorde vi ET, embryologen förklarade att vårt embryo var mellan 2 och 4 celligt och såg väldigt bra ut. Dock när jag läser om det så är det ju inte så bra? Hänger verkligen inte med och min kille är inte från Ungern även om han pratar Ungerska så fattar han inte allt komplicerat läkarspråk. 

Jag trodde det skulle bli fler ägg och att fler skulle överleva. Var hormondosering för kort? 8 dagar? 
    Är ett embryo som är mellan 2-4 celligt normalt att sätta in? 

Vore så tacksam för svar. 

Svar på tråden Ivf i Ungern-ruvdag 2