Inlägg från: Anonym (suuuuuuuuuck!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (suuuuuuuuuck!)

Blåbär på förskolan, vem ersätter barnets tröja?

Skitiga barn är lyckliga barn. När barn ska lära sig saker kan det bli grisigt. 

Vem som kom på att servera blåbärssoppa på ett dagis? Öm, vilken vettig människa som helst? Det är något barn brukar tycka om och klassisk "vasaloppsmellis". Du skriver dessutom att det nu hänt ännu en gång, borde du då inte lärt dig att man inte klär ungarna i ömtåliga kläder till dagis? Så gör jag i alla fall. 
    Släpp det här och låt ditt barn vara barn.

• Anonym (suuuuuuuuuck!)
    Anonym (Trött) skrev 2018-02-26 17:42:48 följande:
    Ok, så ingen ser det orimliga i att ge barn blåbär på förskolan? Ni skulle vara helt ok att få hem förstörda kläder varje vecka?

Ja, det kanske var lite dumt med vita kläder, men även om de hade haft en annan färg hade ju blåbärsfläcken synts, så ni behöver inte haka upp er på det.
    Nej, jag hade inte haft några problem med att barnen kom hem med fläckade kläder om så var dag. Jag klär dem inte i kronjuvelerna när de ska till dagis. Dock undrar jag hur kass du är på fläckborttagning eller vilka slags plagg du klär din unge i om du får plagg förstörda var vecka...
  • Anonym (suuuuuuuuuck!)
    Anonym (Trött) skrev 2018-02-26 17:45:51 följande:
    Öh, hur kan det vara MITT ansvar?! Jag är ju inte ens där. Personalen på förskolan ska väl kunna ha koll på barnen så inga kläder förstörs och klarar de inte det får de väl ta bort aktiviteter som kan riskera att förstöra barnens kläder.
    De har massa ungar att hålla koll på. Är din unge så ömtålig att hen behöver ha passning konstant kanske du själv skulle vara hemma med hen. Skulle de planera bort aktiviteter där barnen riskerar att skita ner sig skulle de inte kunna göra något.
  • Anonym (suuuuuuuuuck!)
    Anonym (Glidare) skrev 2018-02-27 08:06:49 följande:
    En ung, modern förälder, dom vet inte ens om ordet "husmorsknep"
    Inte alltid. 

//Ung husmor
Svar på tråden Blåbär på förskolan, vem ersätter barnets tröja?