Anonym (Slotutvecklare) skrev 2021-06-02 14:10:26 följande:
Du är mer än måttligt förvirrad, och denna fixering vid gamification verkar osund.
Jag ger mig, du har bestämt dig för hur saker o ting fungerar och därmed punkt.
Det går inte att resonera med dig.
Ha det fint Klyban, gå och förstör en annan tråd nu.
Jag vet redan att du inte är en spelutvecklare, en spelutvecklare på såna här maskiner skulle DIREKT berätta "Ja, gamification är en viktig del innan man kommer till själva designen".
Anonym (Slotutvecklare) skrev 2021-05-14 13:48:27 följande:
Berätta gärna om din egen erfarenhet av spelutveckling. Du verkar väldigt kunnig och rutinerad. Men du verkar ha några små luckor i din kunskap för inte ett ord av vad du skriver är sant, men du kan nog ta igen det så smånigom.
Ha en fin dag Klyban, och glöm inte dina mediciner. :)
Här var gamification inte ett ord sant, som också styrker att du inte är någon spelutvecklare.
Och sen kom google och den berättade för dig att gamificaction är en viktig del i skapandet av dessa spel, så väl ljud så väl som grafik.
Detta är nått varje spelutvecklare vet om på slotsmaskiner.
Men du gick ifrån att berätta att det var fel, till berätta att du är medveten om den.
Kanske du inte är medveten det går läsa gamla inlägg som är postade innan.
Dock har vi gjort en slutsats efter du utvecklat dig med faktan om utveckling och skapandet av slotsmaskiner och att detta görs bland annat med gamification.
Gamification kan både vara bra och dåligt, gamification är endast till för trigga dig.
Och i slotmaskinernas fall gör dig beroende och bara spela över 30min, i andra använder man det som lärande istället för försöka göra dig bankrutt.
Jag förstår du lämnar diskussionen, men varför du berättar det för mig vet jag inte, för jag kommer aldrig lämna den.
Varför berättar du att du ska lämna en diskussion och sen inte gör det?
Jo, varför lyster jag gamification också, och med tanken på att du påstår jag förstör nått.
Jo, det är för ni spelmissbrukare kan göra steg som minskar gamification lite, och där ljud och grafik inte lurar dig tro du vinner en massa pengar varje snurr.
Och då stänga av ljudet, har man redan gjort det och ändå är missbrukare, ja, då är det andra mekanismer man får ge sig på för att få bukt med missbruket.