Inlägg från: Anonym (könsroller) |Visa alla inlägg
  • Anonym (könsroller)

Vem ska skriva först?

Jag brukar skriva till intressanta män men bara ett par gånger har de lett till dejt och att de har hakat på konversationen och visat intresse tillbaks....". De kan svara men de gör inga försök att gå vidare eller ställa frågor, så jag har gett upp det med att skriva till killar först.

Får mycket inviter av män speciellt av de sexuella slaget och av en hel del män som inte är min typ och som inte tagit sig tid att se om vi är kompatibla. De skiter i vilket vill bara ha någon...ytterst oattraktivt. Såna ger jag ungefär likadan respons till som de killar jag är intresserad av men som inte är det tillbaks.

Några gånger har det blivit fullträff så klart Solig  men då är det hunkarna som raggat upp mig...bästa vägen!!!

Tror att det ligger inbyggt  killars DNA att få ragga, det är en del av det sexuella spelet som får dem att känna sig manliga, att lyckas få hem sitt byte.

Kvinnor gillar bli utvalda och att nån snygg hane kämpar för demKyss

• Anonym (könsroller)
    Anonym (Avli) skrev 2018-02-24 11:18:43 följande:
    Att hunkar får kvinnor är inget nytt. Men vi vanliga män, som många gånger kan känna att det är hopplöst, lockas också till att ge upp ibland. Slutar skriva till kvinnor för att det känns meningslöst. Kvinnor läser ens mejl, men svarar sällan. Så idén att kvinnor faktiskt får ta första steget, är uppfriskande. Mer uppfriskande vore det förstås om det låg nåt mejl i inboxen från en donna Skrattande
    Ja det måste vara riktigt hopplöst för  s k "vanliga män" även kvinnor faktiskt att ragga på dejtsidor. De flesta människor är mycket mer attraktiva i verkligheten och kommer fram via kroppsspråk, verbala talanger, utstrålning, humor osv.
    Människor man aldrig skulle ge en chans på nätet blir plötsligt intressanta för att kemin stämmer och man har saker gemensamt t ex.
    Därför är bilder så viktiga och förmåga att kunna uttrycka sig bra och sticka ut i mängden. Jag går bara på bilder när jag väljer.

De måste vara snygga och intressanta för att jag ska orka läsa profilen.

Personligen har jag haft lätt att få sex och att folk blir intresserade men svårare att hitta seriösa män som jag själv blir attraherad av. Ofta blir det bara kk förhållande med mycket yngre killar, såna där jag aldrig hade kunnat få som pojkvänner.

Men bättre än inget i vissa lägen.

Tror det är realtivt få som får till det på nätet och är "exakta målgruppen" för majoritetens önskemål om partner. Snygga killar har nog allra  bäst förutsättningar att hitta både kärlek och sex. De är vinnarna som jag ser det,.

Snygga kvinnor får många potentiella anbud och partners men snöar oftast bara in på en enda kille som ju är så SNYGG att han inte kan tänka sig bli seriös. Så deras skönhet är bortkastad eftersom de inte intresserar sig för ligga runt i lika hög grad som killar.

Ge inte upp men satsa på snygga bilder och att skriva intressant! Och våga vara lite sexig..det är ofta en bristvara bland  "vanliga"män.
  • Anonym (könsroller)
    Anonym (Avli) skrev 2018-02-24 11:41:09 följande:
    Mycket tänkvärt där. Att vara sexig tror jag många män tycker är svårt. Jag har i alla fall noll koll, värdelös på sånt. Inte den typen antar jag haha! Kvinnor är bättre på att va sexiga Solig
    Tackar!!

Ja det är för att de inte tror på sig själv tillräckligt och inte fått det bekräftat av kvinnor. Vad kvinnor tycker är sexig skiljer sig på flera sätt från det män tycker är sexigt. För kvinnor är det viktigare med sensualism än muskler och hud . Att mannen ser bekväm och passionerad ut, har egna intressen, har starka armar som skapar något,drive,  snygga kläder, bra smak, vågar hålla blicken, le, utstråla trygghet och nyfikenhet.

Att han verkar ha ett socialt liv, kan bli omtyckt av andra (sånt är väldiugt viktigt för kvinnor. få skulle våga satsa på män som är osociala)  Personligen gillar jag lite objektifierade bilder med hud dock;)

Jag tänder på män som tänder på sig själv, det är sexigt så länge de tänder mer på mig när vi är ihop och att jag slipper konkurrera med deras spegelbildObestämd
  • Anonym (könsroller)
    Anonym (Avli) skrev 2018-02-25 07:05:20 följande:
    Från en enkät:
    "varför dejtar du på nätet?"
    26 % av killarna svarade för att de är blyga, nätet passar mig. Bara 5 % av tjejerna svarade samma. 

En annan enkät:
    "är det ok att tjejen tar första steget?"
    99 % av killarna tyckte det. 83% av tjejerna tyckte också det. Men hela 15 % av tjejerna tyckte inte att de ska behöva göra det. 1 % av killarna tyckte inte heller att tjejer ska ta initiativet
    Skulle vara intressant att veta vilka dessa 1 % av killarna som inte vill att tjejer skriver först var? Kanske samma fenomen som att bara en några få procent av de allra rikaste på toppen äger hela världens kapital. Kan de vara de SNYGGASTE KILLARNA tro som vill köra hela racet själv?Guld i mun De blir nog för stressade annars och hinner inte med!!!
  • Anonym (könsroller)
    Anonym (Avli) skrev 2018-03-17 12:24:59 följande:

Läste nånstans att tjejer är rädda att få nobben, så de vill att killen ska ta första steget. Killar är också rädda för det, men måste ta mod till sig, annars gör nån annan det. Tjejer känner sig utvalda.

Tror det är en stor anledning till varför tjejer inte så gärna tar första steget. Killar blir ju uppfostrade att göra det och har förmodligen bättre redskap att stänga av känslor hantera en avvisning. Kvinnor är ju helt ovana och förväntar sig att bli utvalda och kämpade för.
Svar på tråden Vem ska skriva först?