• Mubella

Tappat hoppet

I drygt tre år har vi försökt få syskon till våran dotter. Har nu gett upp men undrar om de finns någon som har tips på vad man ska testa.

Har tagit blodprov som visat att jag inte har dålig ägglossning har ätit letrozol ett par omgångar och har fått utslag några gånger vid ägglossning men inget plus på stickan.

Har nu lagt de på is ett tag och undrar om någon har tips och idéer som kanske har hjälpt er.

Får ingen mera hjälp då vi redan har ett barn som lyckades på första försöket.

Äter lchf för att dels tappa några kilon men även för att jag känner att jag mår bättre.

Hoppas någon kan ge oss lite hopp om att de kan bli ett plus...

• Svar på tråden Tappat hoppet
  • UndrandeSökare
    Hontmail skrev 2018-03-21 17:53:10 följande:

Du ska se det går bra när du får behandling som sänker ditt immunförsvar. Det går ju att tagga ner immunförsvaret så hårt att det tar emot ett organ från en annan människa och då går det att lura kroppen att acceptera din framtida bebisar också.

Jag håller tummarna för dig! Kram!

Tack ! Hur går det för dig då Hontmail? Får ni också upprepade missfall ? eller får ni bara minus?
  • Hontmail
    UndrandeSökare skrev 2018-04-13 08:58:25 följande:

Tack ! Hur går det för dig då Hontmail? Får ni också upprepade missfall ? eller får ni bara minus?

Helt ärligt är det så här att jag själv är ett mirakelbarn. Jag borde inte ens finnas på jorden. Mamma har SLE och antifosfida antikroppar och alla mina syskon dog i magen. Jag kom först innan imunförsvaret blev för starkt? Många år senare förstördes min mammas njurar av sjukdomen.

Jag har haft upprepade missfall men har inte SLE eller antifosfida antikroppar. Nuvarande sambo går inte att bli med barn med på naturlig väg pga fruktansvärt lågt spermieantal.

Skulle du vilja skriva hur jag söker hjälp i Athen?

Jag tycker tråden blir för rörig för att få en överblick när jag kollar där.
  • UndrandeSökare
    Hontmail skrev 2018-04-13 10:33:17 följande:

Helt ärligt är det så här att jag själv är ett mirakelbarn. Jag borde inte ens finnas på jorden. Mamma har SLE och antifosfida antikroppar och alla mina syskon dog i magen. Jag kom först innan imunförsvaret blev för starkt? Många år senare förstördes min mammas njurar av sjukdomen.

Jag har haft upprepade missfall men har inte SLE eller antifosfida antikroppar. Nuvarande sambo går inte att bli med barn med på naturlig väg pga fruktansvärt lågt spermieantal.

Skulle du vilja skriva hur jag söker hjälp i Athen?

Jag tycker tråden blir för rörig för att få en överblick när jag kollar där.

Javisst ska jag hjälpa dig om du vill söka hjälp i Aten !

Du börjar med att skicka ett mail till Life clinic, och skriver att du har fertilitetsproblem och vill göra en immunologisk utredning. Dr D kommer då att maila sin prislista och ett patientformulär som du och din man fyller i tillsamnans och mailar tillbaka till kliniken.

Ni har sen ett samtal med läkaren via telefon eller Skype, sen bestämmer ni ett datum med läkaren (alltid på en måndag eller tisdag så att blodet som tas i Aten hinner fram till labbet i USA innan helgen) bokar flyg och hotell i Aten och flyger dit. En utredning inkl immunsupport fram till plus eller fram till födsel kostar ca 20.000kr-25.000kr.

De vanligaste immunmedicinerna är Intralipiddropp, kortisontabletter, Fragmin och Trombyl. Alla mediciner kan köpas receptfritt på Apoteken i Aten, samt att man efter man betalt Dr Ds faktura kan få EU-recept på mediciner. EU-recept kan lösas ut på svenska apotek utanför högkostnadsskyddet.

Jag kan tipsa om "is your body babyfriendly" boken av Dr Alan E Beer, som finns att köpa på Adlibris och Bokus för ca 200kr. Jättebra bok som berättar allt om immunproblem, tester och behandlingar.

Jag kan också tipsa om tråden "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten". Där finns många som varit i Aten eller är på väg dit. Många har också redan fått sina barn och lämnat tråden.

Hör av dig igen om du vill ha Dr Ds epostadress.

Ta hand om dig !
  • Hontmail
    UndrandeSökare skrev 2018-04-13 11:09:02 följande:

Javisst ska jag hjälpa dig om du vill söka hjälp i Aten !

Du börjar med att skicka ett mail till Life clinic, och skriver att du har fertilitetsproblem och vill göra en immunologisk utredning. Dr D kommer då att maila sin prislista och ett patientformulär som du och din man fyller i tillsamnans och mailar tillbaka till kliniken.

Ni har sen ett samtal med läkaren via telefon eller Skype, sen bestämmer ni ett datum med läkaren (alltid på en måndag eller tisdag så att blodet som tas i Aten hinner fram till labbet i USA innan helgen) bokar flyg och hotell i Aten och flyger dit. En utredning inkl immunsupport fram till plus eller fram till födsel kostar ca 20.000kr-25.000kr.

De vanligaste immunmedicinerna är Intralipiddropp, kortisontabletter, Fragmin och Trombyl. Alla mediciner kan köpas receptfritt på Apoteken i Aten, samt att man efter man betalt Dr Ds faktura kan få EU-recept på mediciner. EU-recept kan lösas ut på svenska apotek utanför högkostnadsskyddet.

Jag kan tipsa om "is your body babyfriendly" boken av Dr Alan E Beer, som finns att köpa på Adlibris och Bokus för ca 200kr. Jättebra bok som berättar allt om immunproblem, tester och behandlingar.

Jag kan också tipsa om tråden "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten". Där finns många som varit i Aten eller är på väg dit. Många har också redan fått sina barn och lämnat tråden.

Hör av dig igen om du vill ha Dr Ds epostadress.

Ta hand om dig !

Tack snälla! <3

Fattar jag det hela rätt så ska man börja med att skicka iväg mensblod?

Tänkte byta ivf klinik till Falun också så jag kan få il-dropp via dem. Övriga mediciner har min mamma på recept så jag kan få dem på hennes högkostnadskydd. Medicineringen mot missfall och medicinering för att förhindra bortstötning av organ är likartade.

Trodde det var dyrare än det verkligen är att få hjälp vis Aten. Det var inte alls så farligt som jag trodde! Jag vill gärna få mailadressen till honom.

Kram! <3
  • UndrandeSökare
    Hontmail skrev 2018-04-13 13:38:51 följande:

Tack snälla! <3

Tänkte byta ivf klinik till Falun också så jag kan få il-dropp via dem. Övriga mediciner har min mamma på recept så jag kan få dem på hennes högkostnadskydd. Medicineringen mot missfall och medicinering för att förhindra bortstötning av organ är likartade.

Trodde det var dyrare än det verkligen är att få hjälp vis Aten. Det var inte alls så farligt som jag trodde! Jag vill gärna få mailadressen till honom.

Kram! <3

Det finns flera immunkliniker i Aten. Mensblodtest och även hysto med inplanteringssnitt gör kliniken Serum i Aten.

Immunutredning och immunsupport är Life clinic i Aten.

Men många immuntjejer kombinerar de båda klinikerna och börjar med att göra Serums mensblodtest först hemifrån och göra antibiotikabehandlingen(om det hittas någon infektion).

Mensblodtestet kostar 300euro.

Samt att sen boka in och besöka både Life clinic (för blodprovtagning) och Serum (för hysto) under samma resa till Aten.

Hysto hos Serum kostar 1650 euro.

Jag kommer lägga in lite länkar åt dig !
  • UndrandeSökare
    Mensblodtest

Du behöver skaffa dessa 5 saker:
    1-En vadderad påse av minsta storlek (finns på tex Clas Ohlsson etc)
    2.Några frimärken
    3. Koksaltlösning att späda blodet med lite i röret, så det inte torkar in (Apoteket eller apotea.se )
    4. Två stycken Urinprovrör med skruvkork (Apoteket ) 1 att skicka och 1 i reserv vid fyllningen.
    5. Instruktionsdokumentet med adress att skicka till etc
    Se länken nedan:
    www.ivfserum.com/infection-screening/

Skriv ut dokumentet, och samla alla de andra sakerna i en påse i god tid INNAN mensen kommer. Om man tycker det är svårt att pricka ett provrör så kan man använda tex en Menskopp för att samla blodet först (Apotek Hjärtat säljer det).

Man märker provröret man skickar med namn och födelseår och dag.
    Efter röret är fyllt med blod och koksaltlösning, skruva åt, rulla in i hushållspapper, lägg i liten plastpåse, knyt igen och lägg i den vadderade påsen.
    Samt skriver ett följebrev och anger att man vill göra både Locus Medicus testet och 11 in 1 testet, samt anger sitt namn, postadress, telnr och epostadress.
    Sen klistrar man på några frimärken på den vadderade påsen, skriver på rätt adress och postar på vanliga postlådan.

Sen kommer du att få ett mail av Serum med en faktura när paketet kommit fram till dem. Om det skulle hittas några baciller som inte ska vara där, så ingår receptskrivning i de 300euron du betalt. Då får du ett EU-recept på antibiotika som kan lösas ut på Apotek i Sverige utanför högkostnadsskyddet.
    Både mannen och kvinnan måste ta antibiotikan och behandlas samtidigt, annars bollar man bara infektionen mellan varandra.

Lycka till !
  • UndrandeSökare
    Kliniken Serum, Aten Grekland
    Om du vill bli patient hos dem så börjar man med att fylla i deras Questionarie (Patientformulär) som du hittar här nedan.

Efter du fyllt i det och mailat in så kommer Katie på Serum att svara dig via mail och erbjuda dig ett gratis telefonsamtal med någon av klinikens läkare eller klinikchefen Penny. Serum är mycket duktiga på Mensblodtest, Hysto med inplanteringssnitt, Sperm dna fragmentationstest (det bästa spermatestet, visar mycket mer än spermatesten som finns i Sverige, man får resultat på 4 timmar,) och gör också Äggdonation och Embryodonation.Vill du ha deras prislista så säg det bara till Katie så mailar hon dig prislistan.

www.ivfserum.com/questionaire/
  • UndrandeSökare
    Life clinic, Aten, Grekland
    Dr Dimitri (Dr D brukar vi kalla honom i Atentråden)
    Han är duktig på immunutredningar och immunproblem.
    Tar blodprover och skickar dem till ett speciallabb i USA för analys.
    De vanligaste medicineringen består av Intralipiddropp, Prednisolon, Fragminsprutor och Trombyltabletter. Men beroende på vad blodproven visar så kan man också behöva använda andra starkare mediciner som Neupogen och/eller Humira eller annat.

Han brukar råda sina patienter att ta Omega3, D-vitamin och Folsyra varje dag året runt. Så om du inte tar det så kan du börja med det direkt.
    Jag kan rekommendera Eskimo3 Pure (Omega 3) säljs på tex apotea.se.

Han brukar också rekommendera vissa kvinnor att ta Agnus Castus (Munkpeppar) för att förbättra äggkvaliteten så det kan du köpa via Graviditetskollen.se av märket Lamberts

Du kommer sen efter provtagningen kunna få ditt första IL-dropp satt om du vill.
    Sen får man ett papper av Dr D vilka mediciner han rekommenderar att man köper i Aten. Sen efter hemkomsten, får man hans faktura via mail och efter man betalat får man sina provsvar via mail samt sin egen personliga behandlingsplan utifrån de saker som provsvaren visar.

Sen under behandlingen så kommer du behöva ta blodprover regelbundet. Dessa prover kan man enklast ta och betala för själv via tex Werlabs.se eller Blodkollen.se och man mailar sen siffrorna till Dr D och han sköter medicineringen utifrån dessa.

Men Dr D är konkurrent med Serum, så vi brukar inte nämna för honom vad vi gör på andra kliniker för han kan bli lite lynnig då.
    Här är hans epostadress:
    sweden.lifeclinic@gmail.com

Hör av dig om du har några fler frågor.
    Lycka till med din immunutredning !
  • UndrandeSökare
    Hontmail skrev 2018-04-13 13:38:51 följande:
    Tack snälla! <3

Kram! <3
    Nu har du fått en mängd info ovan, tillräckligt för att göra mensblodtestet och ta kontakt med Serum och Life clinic.

Ja, du kan byta till ivfFalun om du gör ivf, de är den enda kliniken i Sverige som sysslar med IL-dropp och ivf. Men om det är endast droppsättning du är ute efter
    så finns det flera kliniker i Stockholm och Göteborg som sätter IL-dropp mot betalning.

Men börja du med Mensblodtestet, skicka in det och vänta och se vad det resultatet visar. Det kan vara ett bra första steg.

Ett bra första steg kan också vara att köpa och läsa boken "is your body babyfrindly" av Dr Alan E Beer. Den berättar allt man behöver veta om immuntester och immunbehandlingar. Kostar ca 200kr.
    www.bokus.com/bok/9780978507800/is-your-body-baby-friendly/

Lycka till !

• Hontmail
    UndrandeSökare skrev 2018-04-13 15:39:51 följande:

Nu har du fått en mängd info ovan, tillräckligt för att göra mensblodtestet och ta kontakt med Serum och Life clinic.

Ja, du kan byta till ivfFalun om du gör ivf, de är den enda kliniken i Sverige som sysslar med IL-dropp och ivf. Men om det är endast droppsättning du är ute efter

så finns det flera kliniker i Stockholm och Göteborg som sätter IL-dropp mot betalning.

Men börja du med Mensblodtestet, skicka in det och vänta och se vad det resultatet visar. Det kan vara ett bra första steg.

Ett bra första steg kan också vara att köpa och läsa boken "is your body babyfrindly" av Dr Alan E Beer. Den berättar allt man behöver veta om immuntester och immunbehandlingar. Kostar ca 200kr.

www.bokus.com/bok/9780978507800/is-your-body-baby-friendly/

Lycka till !

Tusen tack snälla du! <3

Ha en fin helg! Vill gärna höra hur det går för dig!
  • UndrandeSökare
    Hontmail skrev 2018-04-13 17:20:35 följande:
    Tusen tack snälla du! <3

Ha en fin helg! Vill gärna höra hur det går för dig!
    Jag hoppas att mina tips kan hjälpa dig komma vidare mot ett barn.
    Gör gärna Mensblodtestet och en immunutredning.
    Lycka till !
Svar på tråden Tappat hoppet