• Hontmail

Tappat hoppet

Be din kille lämna spermiprov. Min sambo fick en unge efter en "olycka"i tidigare förhållande andra barnet tog det två år att få. Problemet upptäcktes när han inte lyckades göra mig gravid. Det var på tok för lite spermier. Jag fattade direkt vad felet var eftersom jag bara haft oskyddat sex på ägglossning 3gånger och blivit gravid alla gånger med två olika partners (inte nuvarande).

Jag blir så otroligt trött på att fokus hos bm och gyn alltid ligger på att felet ligger hos kvinnan när det faktiskt i 50% av fallen är fel hos mannen. En seriös gyn ska inte ens skriva ut ägglossningsstimulerande utan ett föregående spermieprov.

• Hontmail

Jag tycker definitivt man ska lägga 1500:- (kostar det i Värmland) på ett spermieprov i första hand innan man åker till Aten och gör nån super dyr imunologisk utredning.

• Hontmail

Jag tycker definitivt man ska lägga 1500:- (kostar det i Värmland) på ett spermieprov i första hand innan man åker till Aten och gör nån super dyr imunologisk utredning.

Hontmail skrev 2018-03-20 21:25:48 följande:

1500:- är inte mycket pengar i långa loppet. Det är ungefär samma kostnad som att laga en tand eller slinga håret hos frisören. Jag är bara livrädd att du plågas i år som jag och min sambos x fick göra när det var manlig faktor som låg bakom.
  • Hontmail
    UndrandeSökare skrev 2018-03-20 22:24:19 följande:

Håller med om att mannen bör få göra ett spermatest, problemet var bara att vi gjorde en hel missfallsutredning men spermatest fick vi inte ta ! För de sa att onormala/felaktiga spermier kan ALDRIG befrukta ägg. Vilket tyvärr är fel. Det visade sig senare att jag både hade immunproblem och mannen hade dnafel och fragmentationsfel på spermierna (det provet kan EJ tas i Sverige). Så det jan finnas flera orsaker hos båda parter till infertiliteten.

Fy va dåligt att det inte kollades upp!! Hoppas det ordnat sig för dig! <3
  • Hontmail

Gjorde ni PGS på embryot också? Annars kanske det är nått att testa?

Jag är övertygad att det går vägen för dig förr eller senare! <3

• Hontmail
    Solen2 skrev 2018-03-19 06:46:08 följande:

Ni bör kunna få hjälp privat om ni bekostar själva.

UndrandeSökare skrev 2018-03-21 13:20:33 följande:

Ja, vi gjorde PGS på samtliga embryon. Vi fick 7 normala efter PGS, 2 sattes in och 5 till frysen. Men missfall ändå. Om det blir missfall trots PGSade embryon då vet man att det är kvinnans kropp som är problemet.

Det är därför jag gjort Mensblodtest hos Serum i Aten (inga infektioner hittade) samt aqua scan (inget onormalt hittades) men eftersom jag vet att mitt immunförsvar är ett problem så gjorde vi en andra större immunutredning som hittade mer immunfel som jag nu ska åtgärda.

Det gäller att vara envis och inte ge upp !

Du ska se det går bra när du får behandling som sänker ditt immunförsvar. Det går ju att tagga ner immunförsvaret så hårt att det tar emot ett organ från en annan människa och då går det att lura kroppen att acceptera din framtida bebisar också.

Jag håller tummarna för dig! Kram!
  • Hontmail
    UndrandeSökare skrev 2018-04-13 08:58:25 följande:

Tack ! Hur går det för dig då Hontmail? Får ni också upprepade missfall ? eller får ni bara minus?

Helt ärligt är det så här att jag själv är ett mirakelbarn. Jag borde inte ens finnas på jorden. Mamma har SLE och antifosfida antikroppar och alla mina syskon dog i magen. Jag kom först innan imunförsvaret blev för starkt? Många år senare förstördes min mammas njurar av sjukdomen.

Jag har haft upprepade missfall men har inte SLE eller antifosfida antikroppar. Nuvarande sambo går inte att bli med barn med på naturlig väg pga fruktansvärt lågt spermieantal.

Skulle du vilja skriva hur jag söker hjälp i Athen?

Jag tycker tråden blir för rörig för att få en överblick när jag kollar där.
  • Hontmail
    UndrandeSökare skrev 2018-04-13 11:09:02 följande:

Javisst ska jag hjälpa dig om du vill söka hjälp i Aten !

Du börjar med att skicka ett mail till Life clinic, och skriver att du har fertilitetsproblem och vill göra en immunologisk utredning. Dr D kommer då att maila sin prislista och ett patientformulär som du och din man fyller i tillsamnans och mailar tillbaka till kliniken.

Ni har sen ett samtal med läkaren via telefon eller Skype, sen bestämmer ni ett datum med läkaren (alltid på en måndag eller tisdag så att blodet som tas i Aten hinner fram till labbet i USA innan helgen) bokar flyg och hotell i Aten och flyger dit. En utredning inkl immunsupport fram till plus eller fram till födsel kostar ca 20.000kr-25.000kr.

De vanligaste immunmedicinerna är Intralipiddropp, kortisontabletter, Fragmin och Trombyl. Alla mediciner kan köpas receptfritt på Apoteken i Aten, samt att man efter man betalt Dr Ds faktura kan få EU-recept på mediciner. EU-recept kan lösas ut på svenska apotek utanför högkostnadsskyddet.

Jag kan tipsa om "is your body babyfriendly" boken av Dr Alan E Beer, som finns att köpa på Adlibris och Bokus för ca 200kr. Jättebra bok som berättar allt om immunproblem, tester och behandlingar.

Jag kan också tipsa om tråden "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten". Där finns många som varit i Aten eller är på väg dit. Många har också redan fått sina barn och lämnat tråden.

Hör av dig igen om du vill ha Dr Ds epostadress.

Ta hand om dig !

Tack snälla! <3

Fattar jag det hela rätt så ska man börja med att skicka iväg mensblod?

Tänkte byta ivf klinik till Falun också så jag kan få il-dropp via dem. Övriga mediciner har min mamma på recept så jag kan få dem på hennes högkostnadskydd. Medicineringen mot missfall och medicinering för att förhindra bortstötning av organ är likartade.

Trodde det var dyrare än det verkligen är att få hjälp vis Aten. Det var inte alls så farligt som jag trodde! Jag vill gärna få mailadressen till honom.

Kram! <3
  • Hontmail
    UndrandeSökare skrev 2018-04-13 15:39:51 följande:

Nu har du fått en mängd info ovan, tillräckligt för att göra mensblodtestet och ta kontakt med Serum och Life clinic.

Ja, du kan byta till ivfFalun om du gör ivf, de är den enda kliniken i Sverige som sysslar med IL-dropp och ivf. Men om det är endast droppsättning du är ute efter

så finns det flera kliniker i Stockholm och Göteborg som sätter IL-dropp mot betalning.

Men börja du med Mensblodtestet, skicka in det och vänta och se vad det resultatet visar. Det kan vara ett bra första steg.

Ett bra första steg kan också vara att köpa och läsa boken "is your body babyfrindly" av Dr Alan E Beer. Den berättar allt man behöver veta om immuntester och immunbehandlingar. Kostar ca 200kr.

www.bokus.com/bok/9780978507800/is-your-body-baby-friendly/

Lycka till !

Tusen tack snälla du! <3

Ha en fin helg! Vill gärna höra hur det går för dig!
Svar på tråden Tappat hoppet