UndrandeSökare skrev 2018-04-13 11:09:02 följande:
Javisst ska jag hjälpa dig om du vill söka hjälp i Aten !
Du börjar med att skicka ett mail till Life clinic, och skriver att du har fertilitetsproblem och vill göra en immunologisk utredning. Dr D kommer då att maila sin prislista och ett patientformulär som du och din man fyller i tillsamnans och mailar tillbaka till kliniken.
Ni har sen ett samtal med läkaren via telefon eller Skype, sen bestämmer ni ett datum med läkaren (alltid på en måndag eller tisdag så att blodet som tas i Aten hinner fram till labbet i USA innan helgen) bokar flyg och hotell i Aten och flyger dit. En utredning inkl immunsupport fram till plus eller fram till födsel kostar ca 20.000kr-25.000kr.
De vanligaste immunmedicinerna är Intralipiddropp, kortisontabletter, Fragmin och Trombyl. Alla mediciner kan köpas receptfritt på Apoteken i Aten, samt att man efter man betalt Dr Ds faktura kan få EU-recept på mediciner. EU-recept kan lösas ut på svenska apotek utanför högkostnadsskyddet.
Jag kan tipsa om "is your body babyfriendly" boken av Dr Alan E Beer, som finns att köpa på Adlibris och Bokus för ca 200kr. Jättebra bok som berättar allt om immunproblem, tester och behandlingar.
Jag kan också tipsa om tråden "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten". Där finns många som varit i Aten eller är på väg dit. Många har också redan fått sina barn och lämnat tråden.
Hör av dig igen om du vill ha Dr Ds epostadress.
Ta hand om dig !
Tack snälla! <3
Fattar jag det hela rätt så ska man börja med att skicka iväg mensblod?
Tänkte byta ivf klinik till Falun också så jag kan få il-dropp via dem. Övriga mediciner har min mamma på recept så jag kan få dem på hennes högkostnadskydd. Medicineringen mot missfall och medicinering för att förhindra bortstötning av organ är likartade.
Trodde det var dyrare än det verkligen är att få hjälp vis Aten. Det var inte alls så farligt som jag trodde! Jag vill gärna få mailadressen till honom.
Kram! <3