Inlägg från: Mandel |Visa alla inlägg
  • Mandel

Kärlek är en marknad, vad har du valt för väg i livet?

Helt ärligt så skiter jag fullkomligt i vad folk gör eller hur de ser ut så länge de arbetar och gör rätt för sig
    Självklart är sjuka undantagen detta, men övriga befolkningen.

Kaka söker maka heter det och jag som är ambitiös skulle aldrig stå ut med en slö soffpotatis och jag har full förståelse för att en ointresserad soffpotatis hellre väljer en likasinnad än en driven och ambitiös person.
    Mer att folk väljer partner efter personlighet som passar den man själv är än utseendet. Man kan ju vara snygg fast man är soffpotatis och man kan vara "ful" även om man är driven och ambitiös.

Sedan ligger ju skönheten i betraktarens ögon och det är många faktorer som spelar in. Inte bara rent fysiskt utseende.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    TorstaTorst skrev 2018-02-22 10:35:16 följande:
    Fast det är ju utseendet som tänder den sexuella gnistan, annars hade alla varit homosexuella.
    Fast inte enbart!

Snygga killar med iq-badboll blir trista i längden och vem blir sugen på sex och att skaffa barn med någon som man bara har lust att strypa för de är så korkade?

En person med ett mindre fördelaktigt yttre kan faktiskt bli snyggare om den har ett vackert inre som den personen visar upp och tvärt om. En snygg person som är en bitch blir ful...

De flesta vill nog ändå tända både fysiskt och psykiskt på den de räknar att spendera resten av livet med.
    Och smaken är som baken!

• Mandel
    TorstaTorst skrev 2018-02-22 10:39:51 följande:
    Naturligtvis finns det ju alltid undantag. Men generellt vet till exempel framgångsrika män att de kan få de snyggaste tjejerna, och därför nobbar de alla fetton. Samtidigt som de feta, lata killarna tvingas välja tjejer som är 5/10 eller lägre.
    Fast nu är du ju inne på det jag skrev.
    En framgångsrik person söker förmodligen efter en partner som också är driven och målinriktad.
    En person som är kraftigt överviktig +40kg är sällan målinriktad och driven även om det finns undantag.
    Har inget med utseendet i sig att göra utan personligheten. Finns många överviktiga som är snygga och fräscha!

Är man framgångsrik så innebär det ofta en hel del sociala tillställningar både borta och hemma. Vem ska fixa det hemma om man har en partner som hellre glor på såpor i soffan och äter McD om dagarna?
    Visst finns det städfirmor och catering, men ändå!

Sedan kan man kanske undra vad alla dessa snygga modeller ser rent fysiskt hos många framgångsrika män då de många framgångsrika män i mina ögon har ett ofördelaktigt utseende. Ofta lönnfeta och bleka...
    Att dessa män sedan inte begriper att modellerna väljer dem pga ekonomin är för mig obegripligt.
    Skulle inte vilja ta i Donald T med tång om han så ens vore den siste mannen på denna jord. Då pillar jag hellre på mig själv!
  • Mandel
    TorstaTorst skrev 2018-02-22 10:58:50 följande:
    Jomen du blir inte kär i en tjej som har exakt rätt personlighet. Det är det fysiska som är det sexuella.
    Vid en engångsgrej ja, men inte i längden!

• Mandel
    TorstaTorst skrev 2018-02-22 11:04:53 följande:
    OK, så förklara då varför du inte blir kär i kvinnor om det nu är insidan som är viktigast för sexuell attraktion.
    För att kvinnor saknar snopp?
  • Mandel
    TorstaTorst skrev 2018-02-22 11:18:47 följande:
    Nej, men det är ju det som är poängen. Du KAN inte bli kär i en annan tjej eftersom hon inte har de fysiska egenskaperna en man har.

Det fysiska är ett måste, det på insidan är också viktigt - men inte lika avgörande som utsidan.
    Fast en snopp i sig är ju rent bildligt inte ett dugg snygg, men en fördel för en man att ha om man ska ha sex.
    Snoppen hör ju liksom till, men inte är den utseendet på den som är det avgörande för om man finner mannen attraktivt eller inte.
Svar på tråden Kärlek är en marknad, vad har du valt för väg i livet?