Inlägg från: TorstaTorst |Visa alla inlägg
  • TorstaTorst

Kärlek är en marknad, vad har du valt för väg i livet?

Vi kan väl börja med att erkänna att i princip ingen hittar sin drömprins eller drömprinsessa i livet. Vad man gör är att man tar den bästa man tror man kan få, och sedan intalar sig själv att han eller hon är den rätta.

Feta människor skaffar oftast feta flick- eller pojkvänner, eftersom de vet att de inte kan få något bättre. Det är här marknadstänket kommer in. En snygg tjej har betydligt fler potentiella killar att välja mellan jämfört med en fet, ful bängbrud. En framgångsrik man full av självförtroende med höga livsambitioner har betydligt fler potentiella tjejer att välja mellan jämfört med feta, colkadrickande LoL-nördar.

Frågan här är, vad väljer ni för väg i livet? Lägger ni er på en låg nivå för att det kräver mindre energi, eller försöker ni kämpa er till ett snyggare yttre eller ett bättre liv för att kunna attrahera fler?

• Svar på tråden Kärlek är en marknad, vad har du valt för väg i livet?
  • TorstaTorst
    Mandel skrev 2018-02-22 10:28:17 följande:

Helt ärligt så skiter jag fullkomligt i vad folk gör eller hur de ser ut så länge de arbetar och gör rätt för sig
    Självklart är sjuka undantagen detta, men övriga befolkningen.

Kaka söker maka heter det och jag som är ambitiös skulle aldrig stå ut med en slö soffpotatis och jag har full förståelse för att en ointresserad soffpotatis hellre väljer en likasinnad än en driven och ambitiös person.
    Mer att folk väljer partner efter personlighet som passar den man själv är än utseendet. Man kan ju vara snygg fast man är soffpotatis och man kan vara "ful" även om man är driven och ambitiös.

Sedan ligger ju skönheten i betraktarens ögon och det är många faktorer som spelar in. Inte bara rent fysiskt utseende.

Fast det är ju utseendet som tänder den sexuella gnistan, annars hade alla varit homosexuella.
  • TorstaTorst
    Anonym (snygg snyggare) skrev 2018-02-22 10:36:25 följande:

Hur skulle du förklara den kategorin som är rätt mediokra, alldagliga till synes som har väldigt attraktiva partners? Finns en hel del av dem, speciellt män, men sett en hel del killar som haft mycket mindre attraktiva flickvänner. Till syvende och sist handlar ju det mesta om personlig smak men även .En med alldagligt utseende som lyckas få till det med en knockout måste ju ha väldigt god självkänsla till skillnad från den snygga som eventuellt då måste ha låg sådan eller ett narcissistiskt behov av att vara den snyggaste. Människor kan ju passa en olika bra i livet och ofta söker människor likheter och identifiering vilket kan styra val av partner mer än fysiska och sexuella attribut.

Jag tar väl hand om mig själv och anses attraktiv men har inte haft speciellt bildsnygga partners alltid. Har blivit kär i personen och en kemi eller valt utefter mina behov. I valet av kk eller ons har jag betydligt högre krav utseendemässigt och ligger bara med såna jag värderar högre än mig själv och verkligen lustar efter fysiskt. Det är liksom hela finessen, att kunna attrahera något ouppnåeligt. En otrolig kick;)

Naturligtvis finns det ju alltid undantag. Men generellt vet till exempel framgångsrika män att de kan få de snyggaste tjejerna, och därför nobbar de alla fetton. Samtidigt som de feta, lata killarna tvingas välja tjejer som är 5/10 eller lägre.
  • TorstaTorst
    Mandel skrev 2018-02-22 10:53:54 följande:
    Fast inte enbart!

Snygga killar med iq-badboll blir trista i längden och vem blir sugen på sex och att skaffa barn med någon som man bara har lust att strypa för de är så korkade?

En person med ett mindre fördelaktigt yttre kan faktiskt bli snyggare om den har ett vackert inre som den personen visar upp och tvärt om. En snygg person som är en bitch blir ful...

De flesta vill nog ändå tända både fysiskt och psykiskt på den de räknar att spendera resten av livet med.
    Och smaken är som baken!
    Jomen du blir inte kär i en tjej som har exakt rätt personlighet. Det är det fysiska som är det sexuella.
  • TorstaTorst
    sextiotalist skrev 2018-02-22 11:02:57 följande:
    För dig ja, men både jag och Mandel är kvinnor, och visst utseende påverkar, men en som att vara etestiskt snygg är inte detsamma som att vara attraktiv. Jag tycker min sambo är snygg och attraktiv, men det är troligen så att det många andra inte upplever honom på samma sätt.
    Det som gör honom attraktiv och snygg är mycket lite utsidan, utan insidan.

När det gäller övervikt så har jag några överviktiga väninnor och de lever ihop (stabila förhållande) med män som ser väldigt bra ut och inte är överviktiga.
    OK, så förklara då varför du inte blir kär i kvinnor om det nu är insidan som är viktigast för sexuell attraktion.
  • TorstaTorst
    sextiotalist skrev 2018-02-22 11:07:06 följande:
    Jag blir inte kär i kvinnor alls, heterosexuell som jag är så har jag endast blivit kär i män.
    För mig är sexuell attraktion något som är starkt förknippat med personligheten.
    Fast det här går ju inte ihop. Du säger att sexuell attraktion är starkt förknippat med personligheten, men hur kan det då komma sig att du inte blir kär i en kvinna som har precis den personligheten som du finner mest attraktiv?
  • TorstaTorst
    sextiotalist skrev 2018-02-22 11:14:32 följande:
    För att jag är heterosexuell, jag vill inte ha sex med en kvinna, jag har aldrig varit intresserad av att ha sex med en kvinna.
    Jag skrev inte heller att utseendet är utan betydelse, det finns utseende hos män som jag tycker är attraktivt.
    Men du verkar inte få in att bara för att en man är snygg är han med automatik inte attraktiv för alla kvinnor (skulle tippa, eller snarare vet att det även gäller för män och hur de ser på kvinnor). Och attraktion är en kombination av det yttre utseende och personligheten och för mig är personligheten HOS EN MAN väldigt avgörande om jag skulle vilja ha sex med honom.
    En kvinna kommer aldrig väcka sådana känslor hos mig.
    Nej, men det är ju det som är poängen. Du KAN inte bli kär i en annan tjej eftersom hon inte har de fysiska egenskaperna en man har.

Det fysiska är ett måste, det på insidan är också viktigt - men inte lika avgörande som utsidan.
Svar på tråden Kärlek är en marknad, vad har du valt för väg i livet?