Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Kärlek är en marknad, vad har du valt för väg i livet?

TorstaTorst skrev 2018-02-22 09:55:37 följande:

Vi kan väl börja med att erkänna att i princip ingen hittar sin drömprins eller drömprinsessa i livet. Vad man gör är att man tar den bästa man tror man kan få, och sedan intalar sig själv att han eller hon är den rätta.

Feta människor skaffar oftast feta flick- eller pojkvänner, eftersom de vet att de inte kan få något bättre. Det är här marknadstänket kommer in. En snygg tjej har betydligt fler potentiella killar att välja mellan jämfört med en fet, ful bängbrud. En framgångsrik man full av självförtroende med höga livsambitioner har betydligt fler potentiella tjejer att välja mellan jämfört med feta, colkadrickande LoL-nördar.

Frågan här är, vad väljer ni för väg i livet? Lägger ni er på en låg nivå för att det kräver mindre energi, eller försöker ni kämpa er till ett snyggare yttre eller ett bättre liv för att kunna attrahera fler?

Jag lever med min drömprins. Jag tog inte det bästa jag trodde jag kunde få, jag blev kär (och han också) och så har det fortsatt.
    Jag lämnade en man som utåt sätt var rätt på många sätt, framgångsrik, såg bra ut, men var hemsk mot mig.

Jag har aldrig "kämpat" för att få en man, för mig så gällde hellre singel än ha en relation där allt inte känns rätt.
    Så min väg var enkel, jag valde att lämna för att jag inte mådde bra i relationen, valde att vara singel tills dess jag träffade en man som jag kände var rätt (och den tiden var ungefär 4 år)

Enligt en del här var jag nog inte ett dugg intressant, 30+, enligt en del här så är sambon begagnat gods (eftersom han hade barn sedan tidigare). Jag valde honom trots att han hade barn, sambon hade inte heller tänkt sig en relation så snart efter skilsmässan, han hade sett fram mot en lekperiod. Så ingen av oss var ute efter en relation, men det sa KLICK och det rejält
  • sextiotalist
    TorstaTorst skrev 2018-02-22 10:58:50 följande:
    Jomen du blir inte kär i en tjej som har exakt rätt personlighet. Det är det fysiska som är det sexuella.
    För dig ja, men både jag och Mandel är kvinnor, och visst utseende påverkar, men en som att vara etestiskt snygg är inte detsamma som att vara attraktiv. Jag tycker min sambo är snygg och attraktiv, men det är troligen så att det många andra inte upplever honom på samma sätt.
    Det som gör honom attraktiv och snygg är mycket lite utsidan, utan insidan.

När det gäller övervikt så har jag några överviktiga väninnor och de lever ihop (stabila förhållande) med män som ser väldigt bra ut och inte är överviktiga.
  • sextiotalist
    Mandel skrev 2018-02-22 11:01:40 följande:
    Fast nu är du ju inne på det jag skrev.
    En framgångsrik person söker förmodligen efter en partner som också är driven och målinriktad.
    En person som är kraftigt överviktig +40kg är sällan målinriktad och driven även om det finns undantag.
    Har inget med utseendet i sig att göra utan personligheten. Finns många överviktiga som är snygga och fräscha!

Är man framgångsrik så innebär det ofta en hel del sociala tillställningar både borta och hemma. Vem ska fixa det hemma om man har en partner som hellre glor på såpor i soffan och äter McD om dagarna?
    Visst finns det städfirmor och catering, men ändå!

Sedan kan man kanske undra vad alla dessa snygga modeller ser rent fysiskt hos många framgångsrika män då de många framgångsrika män i mina ögon har ett ofördelaktigt utseende. Ofta lönnfeta och bleka...
    Att dessa män sedan inte begriper att modellerna väljer dem pga ekonomin är för mig obegripligt.
    Skulle inte vilja ta i Donald T med tång om han så ens vore den siste mannen på denna jord. Då pillar jag hellre på mig själv!
    Nu  generaliserar du. Jag har inte många överviktiga i min bekantskapskrets, men jag har några stycken och möter även överviktiga i mitt yrkesliv, En sak som dessa har gemensamt (både de som jag känner privat och de jag möter i mitt arbetsliv) är att de är drivna och väldigt framåt.

Fast å andra sidan, jag kanske inte ens möter den andra gruppen alls, varken i min bekantskapskrets eller via arbetet. Men jag har inte träffat på någon överviktig som inte varit driven eller framåt
  • sextiotalist
    TorstaTorst skrev 2018-02-22 11:04:53 följande:
    OK, så förklara då varför du inte blir kär i kvinnor om det nu är insidan som är viktigast för sexuell attraktion.
    Jag blir inte kär i kvinnor alls, heterosexuell som jag är så har jag endast blivit kär i män.
    För mig är sexuell attraktion något som är starkt förknippat med personligheten.
  • sextiotalist
    TorstaTorst skrev 2018-02-22 11:09:05 följande:
    Fast det här går ju inte ihop. Du säger att sexuell attraktion är starkt förknippat med personligheten, men hur kan det då komma sig att du inte blir kär i en kvinna som har precis den personligheten som du finner mest attraktiv?
    För att jag är heterosexuell, jag vill inte ha sex med en kvinna, jag har aldrig varit intresserad av att ha sex med en kvinna.
    Jag skrev inte heller att utseendet är utan betydelse, det finns utseende hos män som jag tycker är attraktivt.
    Men du verkar inte få in att bara för att en man är snygg är han med automatik inte attraktiv för alla kvinnor (skulle tippa, eller snarare vet att det även gäller för män och hur de ser på kvinnor). Och attraktion är en kombination av det yttre utseende och personligheten och för mig är personligheten HOS EN MAN väldigt avgörande om jag skulle vilja ha sex med honom.
    En kvinna kommer aldrig väcka sådana känslor hos mig.
  • sextiotalist
    TorstaTorst skrev 2018-02-22 11:18:47 följande:
    Nej, men det är ju det som är poängen. Du KAN inte bli kär i en annan tjej eftersom hon inte har de fysiska egenskaperna en man har.

Det fysiska är ett måste, det på insidan är också viktigt - men inte lika avgörande som utsidan.
    Såklart, en kvinna saknar penis, enkelt svar. En kvinna har bröst. Något som inte jag tycker är speciellt attraktivt.
    Än en gång, jag har aldrig förnekat att det yttre har betydelse, men saknas det där på insidan så är det yttre totalt ointressant.
Svar på tråden Kärlek är en marknad, vad har du valt för väg i livet?