Inlägg från: Anonym (snygg snyggare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (snygg snyggare)

Kärlek är en marknad, vad har du valt för väg i livet?

Hur skulle du förklara den kategorin som är rätt mediokra, alldagliga till synes som har väldigt attraktiva partners? Finns en hel del av dem, speciellt män, men sett en hel del killar som haft mycket mindre attraktiva flickvänner. Till syvende och sist handlar ju det mesta om personlig smak men även .En med alldagligt utseende som lyckas få till det med en knockout måste ju ha väldigt god självkänsla till skillnad från den snygga som eventuellt då måste ha låg sådan eller ett narcissistiskt behov av att vara den snyggaste. Människor kan ju passa en olika bra i livet och ofta söker människor likheter och identifiering vilket kan styra val av partner mer än fysiska och sexuella attribut.

Jag tar väl hand om mig själv och anses attraktiv men har inte haft speciellt bildsnygga partners alltid. Har blivit kär i personen och en kemi eller valt utefter mina behov. I valet av kk eller ons har jag betydligt högre krav utseendemässigt och ligger bara med såna jag värderar högre än mig själv och verkligen lustar efter fysiskt. Det är liksom hela finessen, att kunna attrahera något ouppnåeligt. En otrolig kick;)

• Anonym (snygg snyggare)
    TorstaTorst skrev 2018-02-22 11:09:05 följande:
    Fast det här går ju inte ihop. Du säger att sexuell attraktion är starkt förknippat med personligheten, men hur kan det då komma sig att du inte blir kär i en kvinna som har precis den personligheten som du finner mest attraktiv?
    Biologi och fortplantning! Många är binyfikna men få blir kära i samma kön och är villiga att ha en relation. Att fantisera är något annat än vad man egentligen faller för.
Svar på tråden Kärlek är en marknad, vad har du valt för väg i livet?