Inlägg från: LillaOops |Visa alla inlägg
  • LillaOops

Vill inte ha hans pengar.

Hej.

Detta kanske är en konstig tanke.

Jag har valt att behålla detta barnet trots att jag å pappan inte är ihop längre.

Jag vill inte att han ska känna sig tvingad att betala för ett barn JAG valt att behålla. Det känns inte rättvist mot honom att tvinga honom att betala.

Nu till min fråfa... Måste han betala? Eller han vi komma överens att han inte behöver det.

Hoppas någon här kan hjälpa mig med detta dilemma.

Kram

• Svar på tråden Vill inte ha hans pengar.
  • LillaOops

Jag vill att han ska stå som pappa, men om han inte vill vara delaltig så vill jag inte tvinga honom att betala. Detta är ju mitt beslut att behålla, ett beslut jag tog utan att höra vad han ville. Jag vet att jag inte kan få pengar av FK men jag vill inte att han ska känna sig tvingad lixom

• LillaOops

Klart han ska få vara delaktig i sitt barns liv om han vill. Men vill han inte så vill jag inte att han ska känna sig skyldig att betala. Ekonomiskt klarar jag det utan honom och har enorm stöttning av min familj. Jag blev gravid trots p-piller. Han gjorde slut i sep och jag blev gravid i dec.

• LillaOops
    Tow2Mater skrev 2018-02-21 22:00:03 följande:

Hur lyckades du med det?

Vi va tvungna att bo ihop tills nu och vårat sex va så bra lixom.
  • LillaOops

Nu kanske han till å med slipper bli pappa :( ????

Va hos bm idag. Pratade om mina små blödningar. Hon tog ett ultraljud och kunde inte riktigt få fram livmodern eller få en klar bild av den och hon kunde inte helt få fram om det fanns ett foster där :(. Hon sa att urinblåsan låg lite för. Hon sa antingen är jag inte så långt gången som jag tror, eller så gömmer de sig å bara kan ses med vaginalt ultraljud eller så har graviditeten stannat av i tidig vecka ????

Får snällt vänta till nästa fredag för att göra ett vaginalt ultraljud.

Svar på tråden Vill inte ha hans pengar.