Inlägg från: Anonym (Slutade) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Slutade)

Ni som rökt under graviditeten..

Anonym (......) skrev 2018-02-20 10:07:57 följande:

Suck. Jag ger upp... rök ni hur mycket ni vill.

Om jag skulle hitta min bebis död i sängen så vet jag att jag gjort allt för att förhindra det. Jag vet också att jag gjort allt för mina barns bästa alltid.

Om ni hittar er bebis död, ser er nyfödda med abstinens, födds med utvecklingsstörning eller hälsoproblem så vet ni att det med hög sannolikhet är ni själv som orsakat det. Er njutning går framför ert barns hälsa och liv. Grattis

Ert val. Vi tillhör helt enkelt två helt olika grupper av föräldrar och kommer aldrig kunna mötas åsiktsmässigt.

Bra skrivet i alla inlägg. Håller med om varenda ord. Kan för mitt liv inte förstå hur man kan sätta sig själv framför sitt barns välbefinnan
  • Anonym (Slutade)
    lövet2 skrev 2018-02-20 12:20:22 följande:

Det gör föräldrar hela tiden, bara på olika sätt.

Skulle det göra saken bättre? Förstår såklart inte hur någon förälder på något sätt aktivt kan välja att sätta sig själv framför sitt barns välbefinnande.
  • Anonym (Slutade)
    lövet2 skrev 2018-02-20 12:36:34 följande:

Nej, ett beroende kan vara svårt att förstå för den som inte själv lider av det. Jag kan tycka det är jättekonstigt att vara så beroende av sprit, så man måste dricka det hela tiden och överallt - utan hänsyn till närvarande barn (se t ex tråden om julen). Eller att sätta en 1-åring på dagis, fast man gott och väl har råd att ha barnet hemma ett år till. Men föräldrar gör som sagt var så hela tiden; sätter sig själva framför barnen.

Jag förstår mycket väl beroendet baksida. Men jag tog den fighten för mitt barns skull. Jag skulle aldrig ha förlåtit mig själv om något hände mitt barn pga min rökning. Jag slutade samma stund jag fick ett plus men inte fan var det lätt.
Svar på tråden Ni som rökt under graviditeten..