Inlägg från: Anonym (Skräp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skräp)

Ni som rökt under graviditeten..

Anonym (-) skrev 2018-02-19 20:04:05 följande:

Jag vill först och främst understryka att jag INTE förespråkar rökning, alls!

Dock har jag både hört och läst att den som röker när den blir gravid/strax innan graviditet, INTE bör sluta.
    Detta främst pga dessa två anledningar:

1. Stresshormoner drar på utav bara *** när man slutar röka, vilket är ännu mer skadligt för barnet, än rökning.

2. Gifterna i kroppen, orsakade av rökning, frigörs efter månader av uppehåll från nikotin/tobak, varför det inte är lägligt att bli gravid strax efter att man slutat röka, ej heller att sluta röka mitt under en graviditet.

Nej det där låter som något rökare vill tro på för att slippa sluta röka. Det vill jag se trovärdiga källor på innan jag tror på det en sekund.
    Anonym (Intelligent) skrev 2018-02-19 19:41:47 följande:
    Jag sätter aldrig på bältet på mina barn i bilen.. Har haft körkort i ett år nu och det har inte hänt ett skit. Förstår inte varför alla tjatar om att det är såå farligt. Idioter.
    Haha, klockrent. 
  • Anonym (Skräp)

Det borde väl också vara så med gift från cigaretter som med andra gifter, att de ligger kvar i kroppen och kan påverka många många år senare. Kanske det vuxna barnet till en rökare vill ha barn men inte kan pga fertilitetsproblem. Kan det bero på mammans rökning?

Svar på tråden Ni som rökt under graviditeten..