Ni som rökt under graviditeten..
Har era barn fötts friska? Vilken vecka födde ni i? Fick ni komplikationer?
Har era barn fötts friska? Vilken vecka födde ni i? Fick ni komplikationer?
Jag rökte under en av mina graviditeter. Han föddes frisk. Efter det lyckades jag sluta och fick då ett barn med autism och ett barn som blev en ängel. Det finns inga garantier. Försök att sluta. Jag lyckades till slut när jag insåg att det bara var mitt huvud som intalade mig själv att det var svårt. Bestäm dig för att det är lätt. Minns att du har sug ca 5 min och sedan går det över så kommer du lyckas sluta.
Siffrorna kom från statistiska centralbyrån. Rökning anses vara en lika stor faktor. Men den nämns inte lika ofta för att kvinnor idag, de flesta dvs, förstår de enorma riskerna och därför inte röker under graviditet.
Det känns idiotiskt att ens behöva ha denna diskussionen.
Som min bror som är barnläkare sa: Finns det en sak som alla forskare är helt överens om och som det finns obegränsat med bevis för Är det skadorna vid rökning och graviditet. Det finns ingen som helst tvekan om att rökning under graviditeten ofta är direkt dödligt gör fostret och alltid är skadligt för fostret.
Det var inte många svar på din frågeställning du fick Ts. Jag rökte mina tre graviditeter (ja, jag försökte sluta, varenda dag). Barnen är födda friska, och är och har alltid varit friska. Inga diagnoser, inga allergier. Ett utav barnen var förkyld endast två gånger under hela barndomen! De skrek inte mycket som bebisar, speciellt inte som nyfödda. Kunde läsa och skriva innan skolstart. Nu studerar den sista på universitetet...Listan kan göras lång. De föddes i v 40, 41 och 41. 3.2, 3.6 och 3.3 vägde dom. Inga komplikationer. Men jag är väldigt emot rökning ändå. Är det så farligt som det sägs så borde det förbjudas!