Inlägg från: Snuttis2 |Visa alla inlägg
  • Snuttis2

Sova själv i vår säng på kvällen

Har en son som är exakt likadan o är snart 7 månader. Du vill inte höra detta : ) men vi har gett upp kvällarna! Jag lägger mig kl 20 med honom o samsover. Det blev bara ett massa spring precis som du beskriver innan dess. Dock har jag insett att han sover bäst tidig morgon så då brukar jag istället smyga iväg (babymonitor på) och gå upp till min man som sover i gästrummet o ha egen tid : )! Ofta är ju barnen generellt mer trygghetssökande på just kvällen.

Våra vänner har en liten tjej som är precis likadan o de kör istället sele, hon somnar gott i den o pappan bär henne medan de tittar på tv ihop eller ger mamman egen tid tills hon vill sova!

Sen fick jag tips om att se till att barnet sover på eller med något som luktar som du? Ex en gammal t shirt som du sovit i eller så, då kandu luktvägen lura bebisen att du är kvar.

Om vi är borta på middag eller har gäster eller så vid nattning så byter vi om till pyjamas osv o sen får sonen sova i min famn tills vi ska hoppa i säng!

Vår son sover dock bra i babyskyddet o numera utomhus i vagnen så om jag söver under promenad kan jag ofta få 30-45 mi. Egen tid vid hemkomst !

Jag försöker intala mig att det är en begränsad tid!

Svar på tråden Sova själv i vår säng på kvällen