Nathaliwe skrev 2018-02-19 10:01:47 följande:
Hejsan! Jag och min sambo har nu över ett år försökt bli gravida. Inget har hänt ännu men vi har gått till min gynekolog och ska starta en utredning. Vi fick i läxa att köpa hem ägglossnings test och testa men jag förstår inte rikrigt när jag har ägglossning.. gjorde ett test nu i morse och det såg ut som på bilden. Är ägglossningen nära eller har den redan varit? Min mens ska komma ungefär om 10 dagar så tycker i så fall den är sen? Vad säger ni? Och vad är era tips för att bli gravida? Något speciellt man ska tänka på som ökar chansen? Kram
Det enklaste är att ta tempen varje morgon och fylla i appar som räknar har detta eller en vanlig almanacka.
Då lär du dig också känna igen tecknen på ÄL som närmar sig och sen vet du när du hade äl.
Den dagen du har äl har du ont i ryggen
och samma dag ibland redan nån dag innan får du flytningar som är som ovispad äggvita
dagen efter har din kroppstemperatur stigit mellan 0,3-1,0 grader.
sen kommer du även märka andra kroppsliga tecken på att äL närmar sig dagarna innan själva ÄL-dagen.
Olika för alla men på mig tex: sura uppstötningar, arg och irriterad hela tiden och totalt sexgalen