Ettnamn4sep skrev 2018-07-22 23:00:44 följande:
Jag förstår dina känslor. Det jobbiga är att de aldrig riktigt kan svara på vad som ÄR problemet. Jag upplever att mycket är spekulationer, ? det kan vara fel på?.
När vi först påbörja utredningen fick mannen anmärkning på spermierna, nedsatt antal, dock god kvalite och rörlighet. Man trodde det berodde på medicinerna han tar. Han är epileptiker och har tagit regelbunden medicin sedan 10 år tillbaka.
Vid vårt misslyckade ivf försök sa läkaren att sperma provet var mycket bra. Bra antal, kvalite och rörlighet. Hon sa att delningsfaktorn ligger i ägget. 8 ägg befruktades, inget delade sig. Varav därför ?tror? de att något strular sig med ägget. Det kanske blir lättare att svara på vid nästa ivf behandling som vi hoppas funkar!
Jag har dock de senaste dagarna suttit och oroat mig över mensen som inte riktigt har kommit i tid, vilket den alltid brukar. Min ägglossning vad dock en vecka sen efter ivf(vilket också skrämde upp mig). Vi misstänker att mensen blir en drygt vecka sen. Vet du något om detta?
Känner verkligen igen det här med att man verkligen vill ha svaret på orsaken/orsakerna. Det är som du säger bara spekulationer.
Vad det gäller mensen så tror jag att det är väldigt vanligt att den kommer oregelbundet efter att man börjat experimentera med hormoner. Jag vet inte längre när jag egentligen ska ha mens. Jag fick min senaste mens 23 maj men efter det har vi gjort ÄP, ET och sen missfallet i v 5. Jag tycker absolut inte att du ska vara orolig över det.