• Port II

Son kallas "flicka med snopp"

EnAnonumius skrev 2018-02-19 22:05:19 följande:

.

Men och med att DU hävdade, i inlägg #83 att; "Kulturella normer har med biologi att göra".

Då är det en adekvat fråga att ställa till dig.

Nej, faktiskt inte. Lite fakta är det rimligt att förvänta sig att de som medverkar i diskussionerna sitter på.

Kan du ge källa på att normer påverkas av miljö?

Det är på samma nivå.
  • Port II
    hallontryffel skrev 2018-02-20 08:45:29 följande:

Tänk vilken tur då för dina döttrar att det finns flickor och kvinnor som tagit smällen av att vara normbrytare och föräldrar och andra som uppmuntrat och stöttat de flickorna/kvinnorna så att dina döttrar får göra sådant som människor 50+ (som du uttrycker det) anser är fel intressen för dem.

Sorgligt bara att du inte anser det vara rätt och vill stötta små pojkar, som TS son som vill ha långt hår och färgglada kläder (står inget om att han vill ha traditionellt flickiga kläder), att få samma rättigheter som dina döttrar åtnjuter.

Det är inte pojkarna som vill det, utan mammorna. De har indoktrinerats in i att könsnormer är något förskräckligt och gör det sedan till sin livsuppgift att bekämpa det.
  • Port II
    hallontryffel skrev 2018-02-20 09:16:32 följande:

Läs användaren Inga bekymmers inlägg. Jag kan inte se att hon på något sätt försökt indoktrinera sin yngste son. Och OM hon nu gjort det, varför funkade indoktrineringen i så fall så dåligt på den äldste sonen?

Så, om pojkarna påverkats av sina mammor, menar du då att kvinnor som i historien eller i nutid velat göra sådant som ansetts könsöverskridande (studera eller rösta i allmänna val tex eller som i Saudiarabien tills förra året att köra bil) varit indoktrinerade av sina ...pappor?

Jag sa att mammorna är indoktrinerade att tycka att könsnormer är något förskräckligt.
  • Port II
    hallontryffel skrev 2018-02-20 10:02:46 följande:

Vem indoktrinerade dem?

Journalister och politiker
  • Port II
    Frostälva skrev 2018-02-21 19:47:54 följande:

Ingenstans har jag sagt att jag inte skulle klä min son i annat än "killkläder" jag skrev att han går i FÄRGSTARKA kläder. Det är du som lägger värderingar i och tolkar det som att jag skulle klä honom på något annorlunda sätt.

Att han har långt hår är självvalt från hans sida, han vill INTE klippa håret, varför ska jag då tvinga honom? Finns ju hur många män som helst med långt hår.

Det var ju du som sa att han hade färgglada kläder. Det blir för mycket kan man tro.

Sedan kan man undra varför ett barn kommer på tanken att gilla gult och grönt. Klä pojken i blått och svart från start så besparat du efter båda två problem.

Ett barns vilja skapas. Det är inte ristat i sten från födseln.
  • Port II
    Inga bekymmer skrev 2018-02-21 20:26:57 följande:

Jag är INTE indoktrinerad att tycka att könsnormer är något förskräckligt och jag hade ingen tanke på eller önskan att min son skulle bli tjejig heller. Det enda jag vill är att alla mina barn ska känna sig älskade och accepterade som de är och inte tvinga på dem kläder eller intressen de inte trivs med bara för att de är pojkar. Du tror att ett barn som tvångsklipps mot sin vilja och som inte får leka med det den vill kommer eller klä sig i kläder den gillar kommer må bra eller?

Hur kommer det sig att dessa problem i stort sett enbart existerar i Norden under vår tid?

Barnen blir det föräldrarna vill. Svårare än så är det inte.
  • Port II
    AmericanMommy skrev 2018-02-22 01:28:54 följande:

Varför tror du att detta bara existerar i Norden?

Ny syftade jag inte på könsnormer utan 4-åriga pojkar som klär sig som flickor och därför blir mobbade.

Varför skulle det vara hemskt med normer?
  • Port II
    EnAnonumius skrev 2018-02-22 00:15:28 följande:

Jupp det är just det som gör att barnen mobbar andra barn som  "sticker ut" och inte är "som alla andra".

Det är föräldrar som orsakar detta, för att de barnen blir det föräldrarna vill att de skall bli..

Anser du att mobbningen av de som "inte är som alla andra" är ett problem som i stort sett enbart existerar i Norden under vår tid?
  • Port II
    EnAnonumius skrev 2018-02-22 09:42:03 följande:

1) Varför är det så viktigt att föräldrarna lär sina barn att det är fult och fel att vara annorlunda, inte skall få lov att bli de de vill bli som individer, och fostra dem till att bli intoleranta och hatiska mot det som är annorlunda?

2) Varför är det så viktigt för många vuxna (inte alla, utan just många) att sitta på nätet och bevara intoleransen, genom att tvinga andra att följa den "grå massan" och kräva att de skall ge efter för intoleranta idioter som inte hantera något som är annorlunda?

1) Jag har förklarat tidigare att jag tycker att det är viktigt att man lär barn att respektera de som är annorlunda.

2) Det låter väldigt dumt av vuxna att göra så.
  • Port II
    molly50 skrev 2018-02-22 10:23:56 följande:

Men samtidigt så skriver du till TS att hon borde ha klätt sin son i svart och blått från början.

Att det är hon som fått sin son att vilja klä sig tjejigt.

Det tycker i alla fall jag låter intolerant.

Vad skulle vara intolerant med det?
Svar på tråden Son kallas "flicka med snopp"