Son kallas "flicka med snopp"
Man får tycka vad man vill men inte alltid uttrycka det. Anser du verkligen att det är ok för barn att uttrycka att en förskolekompis är "fel" för att han, enligt dem, har fel hårlängd och fel färg på klädena?
Man får tycka vad man vill men inte alltid uttrycka det. Anser du verkligen att det är ok för barn att uttrycka att en förskolekompis är "fel" för att han, enligt dem, har fel hårlängd och fel färg på klädena?
Handlar inte om rätt och fel utan att det finns normer i samhället som man gör klokast i att följa.
Om nu mamman ogillar normer kan hon ju gå med manskläder själv.
Vadå mina? Det är samhällets normer.
Sedan är det mamman som frånsett samhällets normer på sonens bekostnad.
Som jag tidigare skrev. Jag föreslår att hon själv går med manskläder istället för att sätta på sin pojke tjejklockan. Det sistnämnda är dessutom värre eftersom tjejgrejer pp en pojke ses som mycket negativt.
Har du löst TS inlägg? Hennes son blir kallad "flicka med snopp". Så onekligen uppfattas han som tjejig .
Det är du som är trångsynt som inte klarar av att analysera denna situation. Du blandar in dina värderingar om vad du anser om mobbning, istället för att analysera situationen rationellt.
Kan vi diskutera frågan. Du diskuterar mot någon som inte finns. Läs mitt inlägg tidigare.
"1) Alla i tråden är överens om att det är fel att mobba andra barn och att man ska lära barn att inte mobba"
1) För att den som är annorlunda blir ett lätt offer. Folk tenderar att vara mer positiva till de som är lika dem själva.
2) Ja, i samhället är det exempelvis norm (A) att bete sig som sitt kön. Samtidigt är det norm (B) att inte vara dömande gentemot de som avviker.
Det är också därför denna tråd blir som den blir. När man konstaterar att norm A finns, blir vissa irriterade för att de uppfattar det som att man bryter mot norm B.
Kulturella normer har med biologi att göra.