• Lynxsa

Son kallas "flicka med snopp"

Och jag har motsatt problem. Min 4åriga tjej klippte av sig håret (som var långt) och är numera kortklippt.(Säg inte " om du inte vill borsta håret så måste vi klippa av det" för det gjorde hon..)

Tydligen blir hon kallad kille på förskolan.

På förskolan var de bra och tog upp det på samlingen och ifrågasatte om tjejer måste ha långt hår eller om de kan ha kort och om killar kan både långt och kort.

Är det verkligen håret som bestämmer kön?

Men dotter ångrar sig och vill ha sitt långa hår tillbaka. Och det dröjer ju.

Så tråkigt att barnen delas in i "fack" i så unga år.

• Lynxsa
    Iowhannah skrev 2018-02-18 21:49:48 följande:

Jag undrar hur föräldrarna till dessa barn resonerar, för de måste ju få det någonstans ifrån. Jag tror inte att en fyraåring plötsligt vaknar upp en morgon och kommer på att pojkar inte kan vara långhåriga och flickor inte kan vara korthåriga.

Min son har turen att ha en långhårig pappa och en korthårig farmor. Ända sedan han var bebis har (okända) människor refererat till honom som ?hon?, det spelar ingen som helst roll vad han har på sig. Han ses som ?hon? även när han har svart t-shirt och camouflagebyxor liksom.

Och det gäller inte bara barn. Farmor till dottern så att du ser ut som en pojke! Har tänkte hon?
Svar på tråden Son kallas "flicka med snopp"