Port II skrev 2018-02-18 05:38:15 följande:
Jag säger inte att det är rätt av barnet att mobba sonen. Det är fel. Däremot är det mamman som lockat fram det negativa beteendet hos barnen, när hon inte klär sin son anständigt.
Jag beskyller inte offret (sonen). Jag beskyller mamman. Sonen har hamnat i en väldigt olycklig sits här och jag tycker synd om honom.
Port II skrev 2018-02-18 05:41:35 följande:
Handlar inte om rätt och fel utan att det finns normer i samhället som man gör klokast i att följa.
Om nu mamman ogillar normer kan hon ju gå med manskläder själv.
Fast nu utgår du ifrån något som du inte vet. Om en mamma hade sagt att hennes son går med kortklippt frisyr och blåa kläder, hade du då på samma sätt som nu själv antagit att mamman tvingade sin son till detta och att det inte var självvalt? Ts har inte skrivit något om vem som gjort valet kring sonens frisyr och kläder. Jag utgår därför ifrån att det är självvalt och då har ju inte mamman gjort något fel.
Sen att gå med manskläder själv är en helt annan diskussion, men vad är det för fel med det? Jag har massor med tröjor som jag köpt på killavdelningar fastän jag är kvinna och jag tror inte ens att någon tänker att det skulle vara manskläder, de verkar utgå ifrån att mina kläder är köpta på kvinnoavdelningen bara för att jag är kvinna. Så det är kanske vanligare än du tror att köpa något från "den andra" avdelningen i dagens moderna samhälle?
Jag köper och använder de kläder jag själv tycker om och trivs i och det tycker jag att alla andra också ska få göra utan att behöva utstå gliringar. Vad spelar det för roll för andra om jag går i klänning eller jeans eller om min tröja är blå eller rosa?