• Carro1992

Letrozol

Hejsan!

Är inne på 4e försöket med letrozol. Första gången fick jag ingen ägglossning, andra gången fick jag maximalt utslag på clearblue ägglossningstest cd15, tredje gången fick jag utslag på ägglossningstest cd17.

Är just nu inne på cd16 och inga positiva ägglossningstest just nu :/

• Carro1992

Jag har gått själv på alla mina undersökningar hittils för att min sambo inte kan ta ledigt riktigt från sitt jobb, det har iaf gått hur bra som helst och allt jag gjort har gått väldigt fort. Har varit på 2 ultraljud och sen gjort blodprover och även spolat äggledarna

• Carro1992
    Laijina skrev 2018-06-02 12:48:11 följande:

När vi försökte få vårt första barn tyckte jag han skulle vara med judt för att det är hans barn med. Men denna omgången tycker jag att det inte behövs. Jag kände mig faktiskt lite obekväm när maken var med sist pga själva undersökningen.

Har dom sagt till er vid undersökningen hur många ägg det är som är mogna och ni har själva fått bestämma om ni ska köra på om det är fler än ett ägg som är redo?

Ja dom sa hur många ägg som var mogna och mätte osv och även kollat hur slemhinnan ser ut, och sedan rekommenderat oss att ta ägglossningstest från dagen efter jag varit på kontrollen. Efter att jag hade gjort dom prover jag behövde och spolning osv så sa han att jag inte behövde komma tillbaka. Så jag har ätit medicinen nu i 2-3 månader till utan att gå på några koller.
  • Carro1992
    Laijina skrev 2018-06-04 06:04:49 följande:

Jaha, va skönt att slippa åka in där hela tiden. Men då är dom inte så oroliga att du ska släppa fler än ett ägg? För när jag åt prrgotime var dom väldigt oroliga över det. Visserligen blev jag gravid efter en omgång så jag inte så mycket koll på om det inte funkar direkt.

Nej precis, jag var inne och kollade första dosen enkel, och om jag sen ska öka dosen så behövde jag isåfall komma in och göra ultraljud. Jag är smått less just nu så nästa cykel blir det nog inga piller, fick positivt ägglossningstest CD17 men ingen tempohöjning efteråt med natrual cycles, den peka ut min ägglossning CD22. Så känner mig smått förvirrad.
  • Carro1992

Efter min fjärde dos med letrozol så fick vi äntligen ett plus på stickan i söndags, hoppas det går bra för alla er andra som kämpar på!! Ge aldrig upp <3

• Carro1992
    UndrandeSökare skrev 2018-07-23 09:09:52 följande:

Grattis till plus ! Hur har det gått sen du plussade i juni?

Har du gjort vul nu runt v.8+0 för att se om det finns något foster med hjärtslag därinne?

Tack! :) Jag går in i v.13 imorgon och på onsdag har vi kubtest. Vi hade först tänkt boka ett tidigt ultraljud men eftersom vi ville Göran kub tyckte barnmorskan det kändes onödigt att göra det. Så jag hoppas verkligen allt ser bra ut på onsdag. Jag har egentligen inga symptom mer än ingen mens och 2 positiva graviditetstest så det känns lite läskigt och overkligt, jag är lite tröttare och sover middag typ varje dag. Det är allt. Enligt min barnmorska är det helt normalt :D
  • Carro1992
    UndrandeSökare skrev 2018-07-23 10:55:11 följande:

Nattis- Använder du några mediciner förutom Letrozol?

Om du vill kan du ju testa med receptfria Albyl Minor 250mg och dela varje tablett i 3 delar och ta en tredjedelstablett per dag. Fungerar blodförtunnande och kan förhindra blidproppar när embryot försöker fästa.

Samt Progesteronkrämen Progesterall (man smörjer mellan ÄL och mens)

Samt Munkpeppar (Agnus Castus).

Skulle också rekommendera dagligt intag av Folsyra 500mikrogram, Omega 3 och D-vitamin.

Jag kan tillägga här att jag blev gravid första månaden jag provade progesteonkräm. Vet inte om det är en slump eller inte men så var det :)
  • Carro1992
    UndrandeSökare skrev 2018-07-23 15:04:59 följande:

Hoppas det går bra med kub på onsdag !

Tack så jättemycket! :D
Svar på tråden Letrozol