• Laijina

Letrozol

Jag har börjat med första omgången med letrozol och ska på ul på måndag. Nu till frågan: hade ni med ers respektive på ul?

• Laijina
    Carro1992 skrev 2018-05-31 20:45:22 följande:

Jag har gått själv på alla mina undersökningar hittils för att min sambo inte kan ta ledigt riktigt från sitt jobb, det har iaf gått hur bra som helst och allt jag gjort har gått väldigt fort. Har varit på 2 ultraljud och sen gjort blodprover och även spolat äggledarna

När vi försökte få vårt första barn tyckte jag han skulle vara med judt för att det är hans barn med. Men denna omgången tycker jag att det inte behövs. Jag kände mig faktiskt lite obekväm när maken var med sist pga själva undersökningen.

Har dom sagt till er vid undersökningen hur många ägg det är som är mogna och ni har själva fått bestämma om ni ska köra på om det är fler än ett ägg som är redo?
  • Laijina
    Carro1992 skrev 2018-06-03 14:04:50 följande:

Ja dom sa hur många ägg som var mogna och mätte osv och även kollat hur slemhinnan ser ut, och sedan rekommenderat oss att ta ägglossningstest från dagen efter jag varit på kontrollen. Efter att jag hade gjort dom prover jag behövde och spolning osv så sa han att jag inte behövde komma tillbaka. Så jag har ätit medicinen nu i 2-3 månader till utan att gå på några koller.

Jaha, va skönt att slippa åka in där hela tiden. Men då är dom inte så oroliga att du ska släppa fler än ett ägg? För när jag åt prrgotime var dom väldigt oroliga över det. Visserligen blev jag gravid efter en omgång så jag inte så mycket koll på om det inte funkar direkt.
  • Laijina

Önska mig lycka till idag tjejer. Ska till läkaren för att se om det snart blir ägglossning eller inte.

• Laijina

Nu ska jag strax lämnar prover för att se om jag verkligen har haft äl eller inte denna månaden. Spännande :)

Svar på tråden Letrozol