• lica

Letrozol

Hej!

Var hos läkaren igår, har både pco & endometrios. Blev igår insatt på primolut nor för att få mensen mer regelbunden sen ska jag ta letrozol. Uppfattade ej vilken dag i cykelnag ska börja med primolut nor - någon av er som har erfarenhet?

• lica
    Anonym (Hanna) skrev 2018-05-17 20:29:04 följande:

När hade du mens sist? Jag brukar ta det på dag 16 i cykel men om det är över 16 dagar sedan du hade mens så tycker jag du kan börja med primolut redan imorgon. Kram

Hade första mensdag 9/5. Så nästa vecka har jag dag 16 & då kan det vara rimligt att ta primolut? Tack för svar! Hur länge har du tagit primolut? Gjort någon skillnad för dig? Blir lite förvirrad för när jag läser kan den även ta bort mensen - & den effekten vill jag verkligen inte ha!!!! ;) Kram
  • lica

Hej! Precis avslutat min första kur med letrozol & aka göra vul på onsdag. Är det fritt fram att ligga nu innan vul eller bör man göra vul innan man kör igång? Är helt grön på det här :)

• lica
    Anonym (Hanna) skrev 2018-08-18 18:18:31 följande:

varför skulle ni inte få ligga? :)

Vill dom inte se om det är risk för flerbörd osv?
  • lica

Väntar på bim 9/9 och tycker tiden går så jäkla långsamt! Känner att jag hoppas lite väl mycket denna gång efter kört min första dos med Letrozol - för nu borde det väl ändå ta sig? :)
    Ska lämna prover nästa vecka för att konstatera att jag haft äl (?) och sedan slutsamtal med sambon för att få remiss för IVF - men jag hoppas sååå att den där remissen aldrig behöver gå iväg!
    Hur går det för er? När har ni bim?

• lica
    zion skrev 2018-08-31 20:21:59 följande:

Hur kommer det sig att det redan ska skickas remiss om IVF?

Hade du någon blåsa på vul?

Vi väntar på positivt äl test, som lär bli i början av nästa vecka så bim blir väl om ca 2.5 vecka. Jag är väldigt förväntasfull och så glad över att jag hade en blåsa. Har ätit pergotime 2 omgångar nu utan blåsor och nu första dubbeldosen med letrozol så blev det äntligen en blåsa.

Jag har väldiga problem med endometrios. Upptill det har jag pcos, stopp i en äggledare efter utomkved, cystor som suttit ivägen osv. Vi har försökt i 20 mån & eftersom jag lider så mycket av endon så vill läkaren att jag slutar blöda så snart som möjligt - så därför remiss! Kommer antagligen hinna två kurer Letrozol innan det är dags.

Jag hade en blåsa på vul som var liten fortfarande 13 mm, så får se hur det här går! Hittade även en stor cysta som måste följas :/

Vad kul att du fått en blåsa nu!! Har läst så mycket positivt i trådarna om både pergotime & letrozol så jag har stora förväntningar!!!!!!
  • lica
    Anonym (Hej) skrev 2018-09-09 18:33:41 följande:

Hur går det för er? Jag ska börja i morgon med letrozol och vill höra om era erfarenheter.

Vad spännande! Har kört en omgång letrozol men fick mens idag så är så jäkla besviken :(

Men bara att bryta ihop för snart är det dags för andra omgången letrozol - då jäklar!!!
  • lica
    Anonym (Hanna) skrev 2018-09-11 17:18:44 följande:

Beklagar, vet hur det känns. Lär få mens på lördag så ny letro-kur nästa vecka. Vet du om du får ägglossning? 

Enl blodprover ska jag ha haft ägglossning denna gång!

Önskar dig lycka till!
  • lica
    Anonym (Hanna) skrev 2018-09-11 17:18:44 följande:

Beklagar, vet hur det känns. Lär få mens på lördag så ny letro-kur nästa vecka. Vet du om du får ägglossning? 

Enl blodprover ska jag ha haft ägglossning denna gång!

Önskar dig lycka till!
  • lica
    Anonym (Hanna) skrev 2018-09-17 20:27:24 följande:

Imorgon börjar jag med min sjätte Letrozol-kur. Någon mer som är igång med letrozolen?

jag är på femte & sista dagen på min andra letrozolkur. nu kör vi!!!!!!!! :D
  • lica
    zion skrev 2018-09-18 08:33:10 följande:

Hej. Sorry för att jag varit lite frånvarande. Men detta testet togs igår på bim-1. Så yeey vi ska förhoppningsvis få en trea. Bf blir i slutet av maj men jag är den som går över (+15 & +11 med de tidigare barnen) så antar att det blir en liten juni bebis.

Så skönt att veta att letrozol funkar på mig också
    Vad kul! Stort grattis! :D
Svar på tråden Letrozol