Inlägg från: Anonym (Katya) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Katya)

Någon som testat appen Mathleaks?

HenrikLarson skrev 2018-02-18 13:08:19 följande:

Khan academy har jag aldrig hört talas om. Verkar bra men som du säger så är det lite svårt att navigera sig i den amerikanska kursplanen. Sen att det är på engelska tror jag inte gör så mycket iom. att ungdomarna idag är rätt vassa på engelska.

Jag visade appen för min son igår så han testar den nu inför provet nästa vecka. Skarpt läge med andra ord .

Berätta vad han tycker om appen .

Jag funderar också på den.
  • Anonym (Katya)
    HenrikLarson skrev 2018-02-18 18:34:30 följande:

Jag köpte premium igår på deras hemsida så att han kan testa inför matteprovet nu på torsdag. Jag kommer höra med han vad han tyckte  efteråt och avrapportera här. Dock får han inte resultatet förrän vecka 10 (sportlov emellan) så då får vi väl se om det gav något resultat också .

Läser ditt barn också på gymnasiet? Vilken kurs? Min son läser kurs 4 för tillfället vilket är helt ovanför min kompetensnivå haha 

Nej jag själv tänkte börja ett program på universitet.

Tråkigt nog kräver detta program matte 3 vilket jag inte fick i gymnasiet för 15 år sen så att hoppa rakt in på komvux efter så många år är skitsvårt
  • Anonym (Katya)
    HenrikLarson skrev 2018-02-18 19:31:23 följande:

Ok, ja då kan jag förstå att det känns tungt. Att hoppa rakt in i skolvärlden efter 15 år skulle jag också tycka vara motigt. Jag skulle typ behöva repetera grunderna från procent, algebra och aritmetik innan jag skulle kunna ta mig an typ derivata. Det är så synd att man glömmer så snabbt . Men som man säger, use it or lose it. 

Lite nyfiken, vilket program tänkte du plugga?

Miljövetenskap
  • Anonym (Katya)

Det låter jättebra!

Men det här med prenumeration, kostar det något inne i appen?

Det står gratis när jag laddar ner den.

• Anonym (Katya)

Det var jättebra!! Jag ska genast ladda ner appen!!

Svar på tråden Någon som testat appen Mathleaks?