Inlägg från: Sportmamma |Visa alla inlägg
  • Sportmamma

Tredje barnet vid 39?

Hej!

Jag och min man funderar på en sladdis. Vi har två barn men det är 10 år sen nu som jag var gravid senast. Båda barnen blev till på första försöket. Jag misstänker att äggen inte har lika bra kvalitet idag som för ett decennium sen.

Hur har det gått för er andra som haft lätt att bli gravida och sen skaffar sladdis? Tog det lång tid att bli gravid?

Jag slutade med p-pillrena för ett par dagar sen så tiden lär utvisa hur det går för mig. Mest nyfiken på hur det gått för andra.

• Svar på tråden Tredje barnet vid 39?
  • Sportmamma
    CrazyTown skrev 2018-02-16 16:17:23 följande:

Från 1-2 månader tidigare så tog det 4 månader vid dryga 39

Det var ju ändå helt okej. Skulle det ta ett år att bli gravid skulle jag nog ge upp. Vill inte bli för gammal vid förlossning.
  • Sportmamma

Oj vad olika. Ja det blir spännande att se. Jag hade mens 14-20 februari. Sen ett par dagar tillbaka har jag haft molvärk ungefär. Jag är inte gravid men inte borde jag ha mens igen redan? Eller är det ägglossningen jag känner?

• Sportmamma

Åh nej vad tråkigt. Jag tänkte ge det 6 månader. Blir det inget barn stänger butiken för evigt. Jag kan tänka mig att föda vid 40. 41 då börjar det kännas som att jag är för gammal.

• Sportmamma

Jag förstår inte riktigt hur man beräknar det här med äl och bim. Har läst flera trådar där det beskrivs men är för trög. Om jag hade mens 14-20 februari, när är bim?

• Sportmamma

Jag börjar tro att jag är skengravid. Eller är det chocken efter att ha slutat med p-piller? Livmodern känns jättekonstig. Det drar i den, samma känsla som när det börjar bli trångt för bebisen fast det är tomt därinne. Som en ballong som spänns ut. Fler som haft denna känsla??

Svar på tråden Tredje barnet vid 39?