Vad åt du idag?
Vad åt du till lunch/middag idag? :)
Vad åt du till lunch/middag idag? :)
Stark kycklingwok med ris till lunch och kotlett , hasselbackspotatis och brunsås till middag
Nutrilett till lunch, risgrynsgröt till middag.
I går vart det varmkorv med bröd till lunch och en toast skagen till middag.
I dag blir det ärtsoppa till lunch och någon slags pasta till middag.
Fester med rester-läge här så:
Frukost: Focaccia med te och en bit melon.
Lunch: Tacofärs med grönsaker och vitlöksfraiche, chokladsemla med hallon, två skivor färsk ananas.
Nu blir det kaffe med pannacotta och småkakor och fan vet om det inte blir en liten avec också.
Är man sötsakstokig så är man.
4 smörgåsar än så länge..1 Festis..och vatten..
Lunch: spagetti med lins - och tomatsås
Middag: (ska äta) minuftbiff, rostade rotsaker, dragonsås och grönsaker
Till lunch: linssoppa (gör mig inte tjock)
Middag: Pasta
När ni skriver endast pasta, är det bara kokt pasta ni äter eller har ni någon tillbehör?
Stekt spätta och potatismos! Mums!
Lunch: Äggmacka och fruktsallad
Middag: Makaroner och köttfärssås
Lax med potatismos blev det idag.
4 smörgåsar än så länge..1 Festis..och vatten..
Lunch: 2 korv med bröd med räksallad
Middag: Krämig lasagne med sallad och kall sås.
En Club sandwich till lunch och pannbiff med potatismos och sås till middag.
Frukost: caffe latte, vatten, surdegsmacka med ost, skinka, dijonsenap och tomater
Lunch: en stor öl på väg hem från matshopping
Middag: ostron (extrapris idag) med schalottenvinägrett, getostgratinerade fikon med honung och valnötter lindade i serranoskinka (Albariño från Galicien)
Lammlägg med potatismos, rödvinssky, morötter och haricots verts, sojabönor (Pegoas, jättegott portugisisk rött vin). Första gången vi testade, jättegott! Utgick från detta receptet www.koket.se/lammlagg-med-rodvin-vitlok-och-kramigt-potatismos
Frukost: mackor, gröt, apelsin och te.
Lunch: semla (VERKLIGEN inte bra att slarva så när man är gravid, men blev så idag)
Middag: Jättesen middag där det visade sig att det köpts fel och räckte bara till en portion. Sambon lät den gravida få näringsrik mat och åt själv upp gamla mystiska infrusna rester vi hittade i frysen. Mat som han inte ens gillade när den var nylagad. Vilken pärla till karl jag har, och det sa jag till han! <3
Lunch: Szechuan-kyckling och ris.
Middag: Pastagratäng med broccoli och kyckling.
Frukost: caffe latte, vatten, surdegsmacka med ost, skinka, dijonsenap och tomater
Lunch: en stor öl på väg hem från matshopping
Middag: ostron (extrapris idag) med schalottenvinägrett, getostgratinerade fikon med honung och valnötter lindade i serranoskinka (Albariño från Galicien)
Lammlägg med potatismos, rödvinssky, morötter och haricots verts, sojabönor (Pegoas, jättegott portugisisk rött vin). Första gången vi testade, jättegott! Utgick från detta receptet www.koket.se/lammlagg-med-rodvin-vitlok-och-kramigt-potatismos
Frukost: mackor, gröt, apelsin och te.
Lunch: semla (VERKLIGEN inte bra att slarva så när man är gravid, men blev så idag)
Middag: Jättesen middag där det visade sig att det köpts fel och räckte bara till en portion. Sambon lät den gravida få näringsrik mat och åt själv upp gamla mystiska infrusna rester vi hittade i frysen. Mat som han inte ens gillade när den var nylagad. Vilken pärla till karl jag har, och det sa jag till han! <3
Du måste äta lite bättre... :/