• Mikaelayasar

Vad åt du idag?

Vad åt du till lunch/middag idag? :)

• Svar på tråden Vad åt du idag?
  • Mikaelayasar
    Bella1000 skrev 2018-02-17 00:24:36 följande:

Stark kycklingwok med ris till lunch och kotlett , hasselbackspotatis och brunsås till middag

Gud vad gott!
  • LauraPalmer

I går vart det varmkorv med bröd till lunch och en toast skagen till middag. 

I dag blir det ärtsoppa till lunch och någon slags pasta till middag. 

• Themis

Fester med rester-läge här så:

Frukost: Focaccia med te och en bit melon.

Lunch: Tacofärs med grönsaker och vitlöksfraiche, chokladsemla med hallon, två skivor färsk ananas.

Nu blir det kaffe med pannacotta och småkakor och fan vet om det inte blir en liten avec också.

Är man sötsakstokig så är man.

Nej, jag tvättar inte min bil. Jag vattnar den för att se om den växer och blir en buss. /sarcasticquotes
  • Anonym (Tyra)

4 smörgåsar än så länge..1 Festis..och vatten..

• NoraLiv

Lunch: spagetti med lins - och tomatsås

Middag: (ska äta) minuftbiff, rostade rotsaker, dragonsås och grönsaker

• Mikaelayasar

När ni skriver endast pasta, är det bara kokt pasta ni äter eller har ni någon tillbehör?

• 040kille

Stekt spätta och potatismos! Mums!

Det som kallas ödet är bara konsekvenserna av ens egen dumhet
  • lövet2

Lunch: Äggmacka och fruktsallad
    Middag: Makaroner och köttfärssås

• Anonym (Tyra)
    Anonym (Tyra) skrev 2018-02-17 15:30:45 följande:

4 smörgåsar än så länge..1 Festis..och vatten..

..senare på dagen: 1 äpple, 1 burk läsk, 1 chokladkaka..och 2 smörgåsar med pålägg utan margarin..dagens meny..!
  • tinakk

Lunch: 2 korv med bröd med räksallad
    Middag: Krämig lasagne med sallad och kall sås.

• No Logo

Frukost: caffe latte, vatten, surdegsmacka med ost, skinka, dijonsenap och tomater

Lunch: en stor öl på väg hem från matshopping

Middag: ostron (extrapris idag) med schalottenvinägrett, getostgratinerade fikon med honung och valnötter lindade i serranoskinka (Albariño från Galicien)

Lammlägg med potatismos, rödvinssky, morötter och haricots verts, sojabönor (Pegoas, jättegott portugisisk rött vin). Första gången vi testade, jättegott! Utgick från detta receptet www.koket.se/lammlagg-med-rodvin-vitlok-och-kramigt-potatismos

• Utvandraren2

Frukost: mackor, gröt, apelsin och te.

Lunch: semla (VERKLIGEN inte bra att slarva så när man är gravid, men blev så idag)

Middag: Jättesen middag där det visade sig att det köpts fel och räckte bara till en portion. Sambon lät den gravida få näringsrik mat och åt själv upp gamla mystiska infrusna rester vi hittade i frysen. Mat som han inte ens gillade när den var nylagad. Vilken pärla till karl jag har, och det sa jag till han! <3

• elyse

Lunch: Szechuan-kyckling och ris.

Middag: Pastagratäng med broccoli och kyckling.

• Anonym (Jk)
    No Logo skrev 2018-02-18 00:02:10 följande:

Frukost: caffe latte, vatten, surdegsmacka med ost, skinka, dijonsenap och tomater

Lunch: en stor öl på väg hem från matshopping

Middag: ostron (extrapris idag) med schalottenvinägrett, getostgratinerade fikon med honung och valnötter lindade i serranoskinka (Albariño från Galicien)

Lammlägg med potatismos, rödvinssky, morötter och haricots verts, sojabönor (Pegoas, jättegott portugisisk rött vin). Första gången vi testade, jättegott! Utgick från detta receptet www.koket.se/lammlagg-med-rodvin-vitlok-och-kramigt-potatismos

Dra mig baklänges vad gott det måste vara! Eran middag är rena drömmiddagen!!!
  • Mikaelayasar
    Utvandraren2 skrev 2018-02-18 00:12:31 följande:

Frukost: mackor, gröt, apelsin och te.

Lunch: semla (VERKLIGEN inte bra att slarva så när man är gravid, men blev så idag)

Middag: Jättesen middag där det visade sig att det köpts fel och räckte bara till en portion. Sambon lät den gravida få näringsrik mat och åt själv upp gamla mystiska infrusna rester vi hittade i frysen. Mat som han inte ens gillade när den var nylagad. Vilken pärla till karl jag har, och det sa jag till han! <3

Ta hand om din fina Karl!
  • Anonym (Max)
    Mikaelayasar skrev 2018-02-17 00:39:28 följande:

Du måste äta lite bättre... :/

Vad spännande att du kan anse det baserat på en hel dag av mitt liv...
Svar på tråden Vad åt du idag?