• Seb81

IVF Karlstad

Hej!

Snart ska vi ha vårt första möte inför ivf & då skickas remissen in. Ni som varit i Karlstad, vilken klinik åkte ni till & hur lång tid tog det för er att stå i kö tills ni började behandlingen? Är så spänd och hoppas på att det går fort, innan sommaren!

Hur var det sen? Berätta :)

• Svar på tråden IVF Karlstad
  • Seb81
    Anonym (Anonym82) skrev 2018-05-01 22:03:47 följande:

Blir svettig av att läsa detta. Tur det gick så bra som det ändå gjort! <3 Önskar dig stort lycka till nu! Kram!

Tack, kram!

Hur går det för dig? <3
  • Eyra

Ni som gjort ivf via landstinget, och betalar själva, vad fick ni betala? Jag undrar om det är någon skillnad att göra det via charlottamottagningen, där vi betalade 7500 kr för distansstimulering (sen betalar man ju resten direkt till USÖ, eller vart man nu väljer att göra) och om det blir samma kostnad om man gör det via CSK istället?

Berättelsen om en mamma och en pappa - vivillblitre.blogspot.com
  • Seb81

12 ägg blev det!!! Bara hoppas på att de flesta är mogna och att simmarna gör sitt...& sen att de är friska och vill stanna kvar<3 så spännande! Der blir återföring på fredag eller måndag! Vi är så lyckliga!!!

• Anonym (Anonym82)
    Seb81 skrev 2018-05-01 22:13:39 följande:

Tack, kram!

Hur går det för dig? <3

Det går bra! <3 Jag går in i v. 8

Det är ju ett super resultat!! Nu håller jag tummarna!!
  • Anonym (Anonym82)
    Eyra skrev 2018-05-02 08:15:12 följande:

Ni som gjort ivf via landstinget, och betalar själva, vad fick ni betala? Jag undrar om det är någon skillnad att göra det via charlottamottagningen, där vi betalade 7500 kr för distansstimulering (sen betalar man ju resten direkt till USÖ, eller vart man nu väljer att göra) och om det blir samma kostnad om man gör det via CSK istället?

Vi fick det betalt av landstinget men jag kollade på det och det verkar bli billigare att göra ivf i Falun och låta dem göra allt. Får se hur det blir den dagen det är dags för syskon. Gillade att de har paket och garantipriser Falun.
  • Seb81

Vi är i extas!! 8 ägg befruktade wiiiiiiihoooooooo!! Återföring på måndag! Vi är så lyckliga!! Nu hoppas vi på ett riktigt strakt litet pyre <3

• Anonym (Anonym82)
    Seb81 skrev 2018-05-03 11:23:52 följande:

Vi är i extas!! 8 ägg befruktade wiiiiiiihoooooooo!! Återföring på måndag! Vi är så lyckliga!! Nu hoppas vi på ett riktigt strakt litet pyre <3

Va roligt!! <3 Får ni flera blastisar så kan ni nästan räkna med en graviditet från den här omgången. Härligt!!
  • Seb81
    Anonym (Anonym82) skrev 2018-05-03 15:47:10 följande:

Va roligt!! <3 Får ni flera blastisar så kan ni nästan räkna med en graviditet från den här omgången. Härligt!!

Jasså? Berätta! Är det större chans då? :D
  • Anonym (Ivfare82)
    Seb81 skrev 2018-05-03 20:39:42 följande:

Jasså? Berätta! Är det större chans då? :D

Rent statistiskt (varierar dock pga hur blaston betygssätts) så blir du sannolikt gravid på tre insättningar. Utan hänsyn till dina/era inviduella förutsättningar. Men på tre insättningar med blasto blir du statistiskt sett gravid. Sedan faller vissa bort i missfallsstatistik, men om du väl blivit gravid är det större sannolikhet att du får ett barn än att du förlorar det. Kan vara skönt att luta sig mot.

Åter igen, statistik. Vissa gör ju 10 insättningar utan plus och vissa blir gravida på en dåligt rankad tvådagars på första försöket. Andra får sju missfall i rad. Men statistiskt är chanserna till grav och barn goda om ni får tre insättningar på en behandling.
  • Seb81
    Anonym (Ivfare82) skrev 2018-05-06 06:22:52 följande:

Rent statistiskt (varierar dock pga hur blaston betygssätts) så blir du sannolikt gravid på tre insättningar. Utan hänsyn till dina/era inviduella förutsättningar. Men på tre insättningar med blasto blir du statistiskt sett gravid. Sedan faller vissa bort i missfallsstatistik, men om du väl blivit gravid är det större sannolikhet att du får ett barn än att du förlorar det. Kan vara skönt att luta sig mot.

Åter igen, statistik. Vissa gör ju 10 insättningar utan plus och vissa blir gravida på en dåligt rankad tvådagars på första försöket. Andra får sju missfall i rad. Men statistiskt är chanserna till grav och barn goda om ni får tre insättningar på en behandling.

Ok ok! Skönt att höra! :) Jag har bestämt mig att detta ska funka nu och att den lilla kommer i februari hihi. Lika bra att ställa in sig och inte tänka negativt! :)

Inne på 3:e dagen med Lutinus.... fy säger jag bara! Det bara rinner ju ut, blött och fuktigt hela dagarna. Bara väntar på att svampen ska dyka upp! :/

Tar man Lutinus i 3 v eller fortsätter man sen till v 12 för att sedan trappa ner? Har läst att man ska göra det nämligen! Hur gör nu?
Svar på tråden IVF Karlstad