• elyse

Förskola

Allmän förskola är 8-11/8:30-11:30 fem dagar i veckan. Inga måltider. Ledig alla skollov.

• elyse
    modsey skrev 2018-02-12 23:14:31 följande:

Hos oss var det inte hugget i sten. Någon valde fyra dagar i veckan och den vanligaste tiden att börja var kl 9

Då kanske den enskilda förskolan gjort undantag? (Allmän förskola är exakt 525 timmar per läsår och lunch ingår inte eftersom det är just gratis).

TS, hör av dig till barnomsorgsadministrationen i din hemkommun och fråga.
  • elyse
    Ellie skrev 2018-02-12 23:29:15 följande:

I vår kommun är det tis-tors 9-14 som gäller för allmän förskola. Om man går fler än 15 timmar (valfria tider) får man reducerad avgift från hösten det året barnet fyller 3 år.

Reducerad avgift gäller i alla kommuner, men detta med allmän förskola tror jag blandas ihop med de timmar man har som föräldraledig/arbetssökande och speciellt när antalet timmar är detsamma, 15 timmar. Här i Uppsala får du som föräldraledig/arbetssökande 20 timmar som du betalar för. Då är man också flexibel med tider. Allmän förskola gäller från höstterminen året barnet fyller tre år och är alltid 15 timmar i veckan. (Jag berättar säkert saker du redan vet, men tänkte att andra kanske läser detta).
  • elyse
    ilovebamse skrev 2018-02-12 23:37:32 följande:

Oj om det är så gjorde mina båda gamla arbetsplatser fel. Där gick ,15 timmars mellan 8-12.30 tre dagar i veckan. Frukost o lunch ingick..

Och det var allmän förskola? Från tre år?
  • elyse

Såg först nu att tråden ligger under "Barn 1-2 år". Barn under tre år har inte tillgång till allmän förskola.

Svar på tråden Förskola