• modsey

Förskola

ilovebamse skrev 2018-02-12 22:51:27 följande:

Behöver lite hjälp.. min man jobbar 7-16 mån-fre.

Jag 16-01 mån-tors. Har tänkt klara mig på de få timmars sömn jag får innan sonen vaknar på morgonen. Men har en fråga om när sonen blir tre och allmän förskola (gratis 15h) börjar.. han kommer ju inte gå mer än kanske 2h per dag mån-tors.. men inte de tiderna som jag vet är vanligast på allmän. Måste vi då betala för honom ändå? Fast han inte är där mer än 8h/vecka?

Ja jag är snål för känns så orättvist att vi ska betala lika mycket som någon som går 40-50 h på förskola i veckan. "Men det baseras ju på inkomsten". Tycker man borde få betala per timme o de har jag alltid tyckt för då skulle föräldrar inte utnyttja förskolan som barnvakt när de gör annat.

Kommer ni under 15 timmar per vecka behöver ni ju inte betala. Däremot skulle jag fundera på om 8 timmar i veckan är vettigt. Det är lite lite tid att komma in i en trygg gemenskap.
  • modsey
    ilovebamse skrev 2018-02-12 23:11:27 följande:

Okej. Även fast det är på andra tider än de "normala" ?

Nej jag har tänkt den tanken oxå. Om pedagogerna tycker att han inte kommer in i den trygga tillvaron så får vi ju kanske öka tiderna. Men inte mer än nödvändigt. Vill ju vara med mitt barn när jag är ledig..

Rätt säker på det.
  • modsey
    elyse skrev 2018-02-12 23:12:31 följande:

Allmän förskola är 8-11/8:30-11:30 fem dagar i veckan. Inga måltider. Ledig alla skollov.

Hos oss var det inte hugget i sten. Någon valde fyra dagar i veckan och den vanligaste tiden att börja var kl 9
  • modsey
    ilovebamse skrev 2018-02-12 23:37:32 följande:

Oj om det är så gjorde mina båda gamla arbetsplatser fel. Där gick ,15 timmars mellan 8-12.30 tre dagar i veckan. Frukost o lunch ingick..

Måltid ingick här med.
Svar på tråden Förskola