Inlägg från: Anonym (Vill behärska mig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vill behärska mig)

När jag blir intresserad/förälskad i någon - Så blir jag galen

Okej, syftet med denna tråd är kanske mest för att skriva av sig. Men det blir väldigt skönt med respons också. På det sättet kanske det kan få mig att behärska och tänka om två gånger till nästa gång.

I alla fall, så är jag en person som har svårt att bli förälskad i någon. Det kan hända att jag blir intresserad av någon, men sådana känslor försvinner och jag tycker mer om personen som vän enbart.

Min senaste person som jag blev intresserad av, gick över till förälskelse. Det som är unikt med i detta fallet, är att känslor av förälskelse har hållit i sig längre än vad det brukar.

Jag är dock medveten över att jag har gjort bort mig. Eftersom jag blev helt galen. Jag vill hela tiden prata med henne.

Jag upplevde mig själv som om jag gjorde kanske lite allt för mycket. Nu har jag skuldkänslor för det jag gjort, när jag tänker efter vad jag gjorde. Och tänker: Att hon antagligen aldrig kommer vilja träffa mig. Och/eller kommer alltid minnas mig som den personen hon har lagt märke av.

Kvinnor - När ni lägger märke till att en man är förälskad i er. Vad är det som är det absolutaste drygaste han kan göra eller har gjort emot er?

Ni kvinnor som har varit förälskad i en man. Vad har ni själva gjort, som ni själva upplever som pinsamt, eller inte borde ha gjort?

Jag tänkte det kanske vore skönt att få höra att man inte är ensam av att ha agerat ''galet''. Samtidigt kan man kanske läsa av andras historier, och tänka själv: Att det ni upplever som pinsamt, kanske inte alls är pinsamt.

Så jag tänkte att det kan vara väldigt positivt att skriva av sig på olika håll.

• Svar på tråden När jag blir intresserad/förälskad i någon - Så blir jag galen
  • Anonym (Vill behärska mig)
    Anonym (Kärlek) skrev 2018-02-12 09:55:05 följande:

Hej, jag förstår vad du menar. Jag har blivit galet förälskat en gång.

Som svar på din första fråga, om kärleken är besvarad så finns det inget fel, det kan inte bli för mycket. Då vill man ha allt. Då ska inte den andra känna sig galen, knäpp eller bortgjord. Man känner sig så om man inte känner att det är besvarat. Om den andra personen skulle ge allt detta också så skulle man inte uppleva sig vara knäpp, utan båda skulle vara det. Och man skulle bli lyckliga ihop som i sagorna.

Svaret på din andra fråga, jag har känt att jag varit för mycket när jag från hjärtat sagt hur mycket jag älskar honom, att jag skulle göra vad som helst för honom, skulle inte spela någon roll vad han gjorde. Jag kände mig sjukt efterhängsen, jobbig och knäpp. Han ville inte ha mig och det var det som kändes så hemskt utifrån mitt beteende!

Mitt tips är att inte ge allt du har till någon som inte ge dig nåt tillbaka. Om personen får dig att känna dig som jag beskrev så är det nog för att det inte är en ömsesidig kärlek.

Åh, vilken skön inlägg. Då känner man sig mindre galen.

Fortfarande lite ånger dock, självklart. Haha.

Tack för din respons!
Svar på tråden När jag blir intresserad/förälskad i någon - Så blir jag galen