Inlägg från: Hermioney |Visa alla inlägg
  • Hermioney

Förskola hjälp!

Lv90 skrev 2018-02-11 20:54:41 följande:

Hej

Jag jobbar oftast 15:00 till som senast 01:00 och min man jobbar natt alltså mellan 22 och 06. Och just är jag föräldraledig men ska snart börja jobba och han va ledig men han har bara 3 mån ledig sen kommer vi båda jobba heltid och grejen är den att våran dotter kommer som sagt egentligen inte behöva gå på förskola på dagarna utan hon skulle skulle behöva något mellan då 22 och 01 på kvällen natten. Tips på hur man kan lösa detta då kommunen vägrar hjälpa till med dom timmarna. Vi båda har fasta jobb så man är inte så sugen på att byta jobb. Ska man anlita en Nanny eller liknade??

Det finns ju kvälls och nattdagis. Kolla runtomkring i andra kommuner och privata. Annars får en av er byta arbetstider/arbetsplats eller anställa en nanny.

Det är era enda alternativ.
  • Hermioney

Jag tror inte ni behöver flytta. Måste ju gå att lämna i en annan kommun till en högre avgift

• Hermioney

Att anställa en barnvakt är som att byta ut en lön mot en annan.

Enas hela lön går direkt till barnvakten.

Då är det mer ekonomiskt försvarbart att bli arbetslös med akasssa tills en av er kan få dagtidsjobb.

• Hermioney
    Lv90 skrev 2018-02-11 20:54:41 följande:

Hej

Jag jobbar oftast 15:00 till som senast 01:00 och min man jobbar natt alltså mellan 22 och 06. Och just är jag föräldraledig men ska snart börja jobba och han va ledig men han har bara 3 mån ledig sen kommer vi båda jobba heltid och grejen är den att våran dotter kommer som sagt egentligen inte behöva gå på förskola på dagarna utan hon skulle skulle behöva något mellan då 22 och 01 på kvällen natten. Tips på hur man kan lösa detta då kommunen vägrar hjälpa till med dom timmarna. Vi båda har fasta jobb så man är inte så sugen på att byta jobb. Ska man anlita en Nanny eller liknade??

Detta hittade jag precis av en slump på min kommuns hemsida:

Det handlar om nattdagis

Barn bosatta i annan kommun

Vid placering av barn bosatt i annan kommun tillhandahålls plats endast under förutsättning att överenskommelse sker mellan kommunerna och att hemkommunen lämnar ersättning för platskostnaden.

Så PRATA med grannkommunerna. Frågar man inget får man inget svar.
Svar på tråden Förskola hjälp!