Nicke67 skrev 2018-02-10 18:33:36 följande:
Tack äntligen någon som förstår vad jag menar. Jag har själv vart ung och man har ju inte vart blyg direkt i sina dagar så därför med min erfarenhet blir man ännu mer orolig. Man hade ju vänner som hamna snett tidigt och idag är dem inte direkt på top. Många här har säkert också vänner som fått problem med drogor... det är inte kul.
Vi har väl alla varit unga och dumma ,har du riktig erfarenhet om droger prata med han .Finns absolut faror men att sitta och skrika HASCH gör dig till heroinist som dom rabiata föräldrarna på FL gör tror jag inte hjälper
Min mamma kom på mig en gång att röka hasch ,hon sa så här,Jag har väl också varit 16 en gång i tiden men du vet gubben att det inte är hållbart i längden ,inge mer behövdes hon lät mig klura ut det där själv och det lösta sig i slutändan , är ostraffad och skötsam som vuxen
Hade en annan barndomsvän med hårda föräldrar som skulle kontrollera han hela tiden tvingande han på prov samtal etc etc tvärt om min uppfostran , han är död ,dog i en heroinöverdos för några år sen , han hade dom hårdaste föräldrna
Svårt att säga vad som är rätt eller fel men tror om man försöker kontrollera sina barn för mycket ger man dom nåt att vara rebelliska över ,tror inte det hjälper