Som sjuksköterska, söka betald vub trots nya arbetsuppgifter
Visste ej vilken tråd jag skulle skriva i. Men testar här. Varit sjuksköterska i över 10 år. Arbetat på samma mottagning i 7 år. Testade annat jobb i höstas men trivdes ej med de monotona arbete så gick tillbaka till mottagningen fast jag kände, när jag sökte det föregående jobbet, att jag var klar med den mottagningen. Kände att jag ville inte "springa" till nästa jobb när man ej vet vad man får, därför gick jag tillbaka till mitt förra jobb. När jag nu kom tillbaka till mitt gamla jobb blev jag erbjuden en mer administrativ tjänst då hon som hade det skulle gå hem på föräldraledighet. Denna tjänst ville ingen annan på mottagningen ta och det skulle leda till 1000 kr mer i lön i månaden.
Hittade nu i veckan en vub med det som jag velat jobba med så länge. Blir man antagen behåller man lönen och när man är klar går ens grundlön upp med 5000. Jag vill så gärna söka men vet hur mina kollegor kommer ta detta om jag får det. Kommer tillbaka, tar specialuppgifter och sen försvinner (om jag nu får det). Sätter jobbet i en dålig sits. Känner dock att dessa uppgifter som jag fått inte passar mig. Tänkte först "stå ut" tills min kollega kommer tillbaks om 1 år. Men när jag såg detta om utbildningen vill jag ej vänta ett år.vet ju ej om detta erbjudande kommer då igen på denna inriktning. Lite tips hur jag ska tänka?