Inlägg från: legomum |Visa alla inlägg
  • legomum

Behöver inspiration till en ny parfym

Armanis " Sì " min superfavorit, älskar den doften.

JPG "woman classic" .

Burburrys "the brit"

Tre av mina favoriter, kanske inte de nyaste dofterna men love them :)

• legomum
    fredsduvan skrev 2018-02-09 23:57:05 följande:

letade efter the brit? länk tack

Ber om ursäkt ska vara endast brit...

Telefonen vill inte samarbeta provar med bild ist

• legomum
    Tihi skrev 2018-02-10 15:52:54 följande:

Vad kul att så många har gett förslag. Jag ska ta mig till en galleria och testa era förslag snarast.

Jag har läst men vet inte om det stämmer att parfymer ändras genom tiden så att även om parfymen finns kvar många år senare så har tillverkaren ändrat doften lite under åren. Det är kanske därför som jag inte gillar dofterna från 15 år tillbaka lika mycket nu som jag gjorde då? Eller så är det bara jag själv som har förändrats men jag tycker faktiskt att många inte doftar som jag minns dom. Har ni upplevt samma sak?

Tror inte parfymtillverkarna ändrar så många dofter. Säljs en doft bra vill de ju fortsätta med det och inte riskera något. Är det tvärtom att den inte säljer bra alls vill de ha en ny doft.

De dofter jag hade som 16 åring skulle jag inte klara av idag. Alldeles för många minnen... nej helt enkelt.

Köpa parfymer när man är gravid är inte heller att rekommendera hehe. Har två i skåpet som aldrig används.
  • legomum
    Alessia skrev 2018-02-10 17:33:47 följande:

Jodå, har en parfymtillverkare en säljande doft produceras i regel mängder av uppföljare s k flankers, variationer på ett dofttema. Titta bara på YSL:s storsäljare Black Opium som har fått en flanker om året - minst. Black Opium Floral Shock, Black Opium Pure Illusion, Black Opium Nuit Blanche, Black Opium Dazzling Lights m fl. Alla de stora parfymtillverkarna mjölkar på detta sätt sina bäst säljande dofter.

Ja så är jag medveten att de gör tänkte annorlunda bara...att de inte tar bort en vinnande doft för en snarlik. :)
Svar på tråden Behöver inspiration till en ny parfym