Vi som försöker bli gravida med första barnet
Hej! Nu har jag ögnat igenom heeela tråden och tycker det är en väldigt fin tråd med mycket stöttning i med- och motgång så jag beslutade också för att dela med mig <3
Jag är 27 år, min sambo 31 och jag har precis slutat med min p-ring och vi har ingen direkt brådska med att det ska bli bebis utan ?det blir när det blir?. Men å andra sidan... Vem försöker jag lura? Jag läser just nu allt kring babymaking och är helt insnöad och ser gärna att jag blir gravid så snart som möjligt, haha!
Är det fler här inne som har erfarenhet av att sluta med p-ring? Hur lång tid tog det tills ni hade en regelbunden cykel och ägglossningen kom igång?
Jag tog ut min sista p-ring på morgonen lö 12/5, mensen kom som vanligt nästan prick 3 dagar senare på ti 15/5 (mens slut lö 19/5). Jag har aldrig haft några ägglossningskänningar vad jag vet och har ej gjort några ÄL-tester MEN det gjorde plötsligt väldigt ont under samlaget vi hade ons 23/5 och började undra om det kanske var pga ÄL? (Brukar aldrig få ont annars)
Nu är brösten tunga och det sticks typ i bröstvårtorna. Det är troligtvis känningar på stundande mens istället för en eventuell graviditet (eftersom p-ringen mildrade menssymptomen) men jag ville ändå dela med mig eftersom jag själv tyckte att det var så roligt att läsa om er andra :)