Vi som försöker bli gravida med första barnet
Vilken trevlig tråd, har inte läst igenom alla 30 sidor men skrollat och läst en hel del av era inlägg. Ni verkar vara så fina ochödmjuka allihopa så jag kunde inte låta bli att slänga in ett inlägg jag också. Vi slutade med PPiller runt oktober 2017 och blev gravida ganska snabbt, dock slutade det med missfall i vecka 7+4 i början på januari. Vart så sjukt besviken och ledsen, trodde inte alls att jag skulle reagera som jag gjorde då vi hade pratat mycket om att risken alltid finns för missfall och jag trodde då att det förmodligen inte skulle vara hela världen om det hände, vårt sjukskriven en vecka från jobbet den veckan det hände, inget dramatiskt missfall fysiskt för kroppen men det var verkligen psykiskt påfrestande. Vi började försöka igen direkt månaden efter men än så länge ingen lycka. Vi lyckades pricka in ÄL den 26/8 (äl-tester och natural cycles), fick en liten blödning i flytningarna 27/8 som höll i sig i tre dagar. Fick precis likadant när jag blev gravid förra gången så såg det som ett bra tecken. Däremot så fick jag mer blödningar den 5/3 som höll i sig fram till i fredags, sen uppehåll igår men idag har det börjat igen. Är blod i flytningarna, inga klumpar, ingen doft, det droppar inte när jag sitter på toa som när jag har mens, kommer med flytningarna i trosskyddet men inga mängder. Vet inte vad jag ska tro, har inte tagit något graviditetstest ännu, vill vänta ut detta och se om mensen kommer eller inte. Vid missfallet i januari så hade jag likande blödningar i flytningarna från 24/12 fram till själva missfallet så jag är ju orolig att de händer samma nu. Håller fortfarande tummarna :)