• Jessie6

Vi som försöker bli gravida med första barnet

Jag slutade med p-piller den 1/1 och hade sedan mens 5 dagar senare. Om jag har regelbunden cykel (vilket jag inte vet) skulle mesen ha kommit för 13 dagar sedan. Jag vet inte heller när min ägglossning har skett, om där ens har varit någon. :(

Jag har haft molvärk enda sen mensen i januari, har mer flytningar än vanligt och för två veckor sedan var jag öm i bröstvårtorna i 4 dagar, vad kan det bero på? Det gör även lite extra ont på vänster sida vid äggstockarna, precis som att det sticker till lite. Jag har gjort graviditetstest med stickor några gånger, men de visar bara negativt. Ett litet hopp i mig vill tro att det har varit för tidigt att testa.. men ja jag börjar tvivla. :(

Blir så frustrerad..

• Jessie6
    joannac skrev 2018-02-16 09:42:02 följande:

Det kan ju vara lite svårt att komma igång igen efter ppiller. Jag fick också min första mens ordentligt (där har vi tur, vissa får inte mens på ett bra tag) men andra mensen va 14 dagar sen. Hade också lite andra symtom än vad jag brukar. Mina bröstvårtor blev enorma och min pms va helt galen. Hade även molvärk i över 1v. Men va ingen bebis i mitt fall heller. 

Jag kör med natural cycles nu, väldigt skönt för då har jag ändå någon form av uppfattning när allt kommer äga rum, är i fertila fasen nu så följer upp med ägglossningstest för att se så det stämmer.

Tips är att börja med det, hjälper jättemycket nu när man vill bli gravid och ha koll på sin cykel. 

Lycka till med allt och testa absolut igen lite senare om mensen inte kommer, man vet ju aldrig!

Kram!

Ja okej. Det är ju inte omöjligt att bli gravid direkt. En vän till mig slutade på sina p-piller och en månad senare var hon gravid. Jag får försöka stå ut en vecka till och har mensen inte kommit då så testar jag med cb. Då kommer mensen vara 3 veckor sen om den inte kommer.

Ja nc har jag varit inne på att testa, så får väl göra det! Har du årspremunation eller månadsvis? :)
  • Jessie6

Jag blir så frustrerad på att min mens inte kommer.. jag slutade med mina p-piller den 1/1 och hade sedan mens 5 dagar senare. Förmodligen är inte min cykel regelbunden och det irriterar mig. För hade den varit de så skulle mensen kommit för 5 veckor sedan, så man kan säga att den hoppat över 1 månad. Och ja, jag har gjort graviditetstest men de visar bara negativt.. ????

Innan ville man inte ha mens när man gick på p-piller, men nu vill man bara ha den så att man kan hålla koll på sin ÄL och kunna bli gravid. Suck blir så trött på detta..

• Jessie6
    Ahnonym skrev 2018-03-12 16:00:15 följande:

Känner precis samma som du, när jag gick på ppiller så brukade jag hoppa över mensen en hel del för att det var skönt att slippa den. Nu får den gärna vara regelbunden och egentligen vill jag ju att den inte ska komma då man helst av allt vill plussa :)

Åhh men eller hur.. hoppas på att den kommer snart..har läst att för vissa tog det flera månader innan mensen kom igång.. jag har inte tålamod till det :(
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet