Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Behålla nr 3 eller göra abort?

Behåll. Jag var i samma situation men med nr 4. Gick så långt att jag hade tid för abort i v 12 men avbokade bara 15min innan.

Hade två äldre barn med diagnoser. Och var så trött. Men vi valde livet och jag är SÅ GLAD för det idag.

Hon fyller snart 5år och är så himla underbar. Vi har dessutom hunnit få en liten 5a till familjen som är 18mån nu. Så det kan gå i livet.

Man ångrar inte ett barn men man jan ångra en abort hela livet stämmer bra tycker jag.

• viseversa
    Ylislena skrev 2018-02-09 10:58:38 följande:

Till saken hör att vi inte har så mycket möjlighet till barnvakt eller avlastning då min mamma har gått bort och min mans mamma är bipolär (är också rädd för ärftligheten från den sidan). Och våra pappor som är i 70-årsåldern är inte så bra på bebisar om man säger så.

Fast avlastning kan man väl inte räkna med. Det är ni som skaffar barn. Barnen är ert ansvar. Avlastning är en lyxbonus och inget man kan ta med i beräkningen och räkna med när man skaffar barn. Sen har ni ju redan två barn så att det ärvts vidare är redan riskerat om du förstår vad jag menar.
  • viseversa
    Ylislena skrev 2018-02-09 15:05:28 följande:

Fast vi visste inte om den diagnosen då vi skaffade våra barn... risken känns ju större på fler barn också...

Nja livet är en lotteri. Ska man kolla upp alla sjukdomar i släkten som folk har så skulle man inte kunna skaffa barn alls.
  • viseversa
    Ylislena skrev 2018-02-09 23:35:45 följande:
    Men det är ju skillnad på sjukdomar och sjukdomar. Just psykiska sjukdomar som schizofreni och bipolaritet kan ju vara förödande. Min mans kusin tog ex. sitt eget liv som tonåring pga bipolariteten.
    Ja och vissa har cancer i släkten som tar död på många men dom väljer ändå att skaffa barn.
Svar på tråden Behålla nr 3 eller göra abort?