Varför har vi så svårt att uppskatta vårt förflutna?
För att människors intellekt är för stort för oss att hantera att vi måste vara självdestruktiva.
Utan vikingarna hade inte min ätt överlevt och jag hade inte funnits medan media vill göra narr av dessa tappra hjältar kolla t.ex Hem till Midgård som framhäver vikingar som dumma och fjantiga. En viking dödade för sin familj om det krävdes, Vem hade vågat det idag?
Ska vi vara stolta över utvecklingen?
Kolla på oss. Människor känner varandra som profiler på cvn och Facebook men kan aldrig finnas där för varandra i verkligheten för vi ska ha mest av alla men aldrig ge. Händer en olycka mitt bland folk står 99%och fotar filmar eller glor istället för att använda skallen och göra något. Vi jobbar för att ha råd att vara lediga,vi spenderar mer tid med kollegorna än våra egna barn! Vi får inte skydda oss själva och vi måste ha rätt att vara trygga genom att polis godkänner att våra liv är i prio för deras budget.
Försöker vi försvara oss blir vi dömda som kriminella.
Allt i vårt liv styrs av andra än oss själva och endast en liten procent skulle överleva när inbördeskriget inte gick att förneka längre. Wow, vilket superfolk vi kommer framstå som för framtidens befolkning, riktiga vikingar som värderar vårt folk. ...