Vill inte vara ifrån sonen och jobba
Jag vet att detta är överdrivet och icke sunt. Men skriver för att försöka få råd att tänka annorlunda!!
Våran son är 17 månader. Är så himla glad att få spendera varje dag med honom trots att man ibland är trött och orkeslös. Meningen med livet enligt mig.
Är en sån person med mycket oro. Tänker att vi imorgon kan bli sjuka, dö.. (helt sjuka tankar jag vet) så är så tacksam varje dag med min familj.
Jag ska börja jobba om 3 veckor, sonen skolas in om 1 vecka.
Som tur är så blev pappan nyss arbetslös mellan jobb i väntan på nytt uppdrag, så sonen kommer bara gå 15h/veckan. Negativt för ekonomin, men hellre att pappan är hemma med sonen än att han är heltid på förskolan =(
Men min oro är att jag ska jobba 80% (5 dagar i veckan) och missar så mycket i hans liv. Min skatt som är van att jag är hemma med honom mestadels, trots att jag även har mycket egentid och sonen gör saker med bara pappan såklart. Men jag är där när han vaknar och somnar..
Nu ska jag liksom vara borta flest av våra vakna timmar i veckorna =(
Sonen kommer ju vänja sig såklart.. men jag, jag tänker att om jag dör imorgon, ska min sista dag ha varit på JOBB??? Jag vill vara med min son.
Någon mer som haft sånna extrema tankar men sedan det gått bra för?
Överdriver inte när jag säger att jag gått in på toaletten flera gånger och gråtit i smyg =(