Inlägg från: Anonym (anonym 2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym 2)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Anonym (D.D.) skrev 2018-02-20 20:10:09 följande:
    En snäll person värderar allas behov i sällskapet, ja.
    När man är på en middag är man där för att ha trevligt och inte för att ge talartid till de som inte naturligt faller ini samtal dessutom hur ska någon veta att Bosse och Inger har behov av att resten pausar sina samtal så att de kan få säga något
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-20 21:12:39 följande:
    Rimligtvis ställer man frågor till alla i sällskapet. Det är vanligt hyfs.
    Har man vanligtvis någon utsedd ordförande vid middagar som ställer frågor eller turas man om så att var och en ställer frågor till alla i sällskapet, jag har då aldrig upplevt den typen av organiserade middagsbjudningar liknar mer någon form av speeddating.
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-20 22:59:21 följande:
    De där middagsbjudningarna finns bara i din fantasi. Jag har då inte talat om dem iaf.
    10% taltid per person om sällskap består av 10 personer samt ställa frågor till alla är ju vad du påstår är fungerande för middagar. Om man vid middagar klockar samtalstid så blir det ju inte direkt någon middag utan någon form av sammanträde
  • Anonym (anonym 2)
    jrockyracoon skrev 2018-02-22 22:15:55 följande:
    Jag förstår din poäng, och du har en tycker jag, men det är inte riktigt så enkelt. Ibland kan det nog hända att det är svårt eller omöjligt för kvinnan att initialt inse att mannen framför henne inte är den han försöker framstå som. Men alla män är inte skickliga psykopater, och ofta är det nog lätt att se en hel del varningstecken. Ställer man in sina antenner på att söka efter kvalitativa långsiktiga egenskaper och dessutom äkthet, tror jag att man kommer långt bara där. Vill man ha en spännande person som tar en med storm, och inom sig när sig en dröm om den vackre prinsen som kommer med sin häst, ja, då är man på farligare mark.

Jag har inga problem med att man kan ha olika definitioner på ordet snäll. Jag undrar hur det kan väcka så stor anstöt hos dig. Anledningen till att jag och många andra män, definierar snäll som timid och tillbakadragen och initiativlös är för att vi själva varit det, många av våra vänner har varit det, samtidigt som vi har uppfyllt alla kriterier på snällhet som rimligtvis finns och vi har sett hur lite nytta vi och andra har haft av det. Vi har samtidigt sett hur killen som våldtog en blyg tjejklasskompis på toaletten har uppfattats som attraktiv och spännande och ev. "snäll" av tjejerna i klassen, och vi har därför känt oss vara objektivt snällare än denne. Vi har en historia att berätta, och det är därför som ämnet är känsligt för oss, som jag har förklarat. 

Det blir ju också fel om man definierar "snäll", som snäll mot enbart en viss person, t.ex.. tjejen. Om en person sparkar sin son men alltid ger rosor till sin fru, skulle inte jag beteckna denna person som snäll. Men kanske är det så vissa tjejer menar när de säger att de vill ha en snäll man. En man som är snäll mot dem, men om han är snäll mot andra är inte lika avgörande.

Man kan ju i sammanhanget fundera över hur den snällaste personen som finns är. Jag tänker att den snälla personen är snäll mot alla som hen träffar. Eller möjligtvis är hen snäll på ett mer extremt vis, att denne tar hänsyn till andra i väldigt högre grad än andra. Tar man väldigt stor hänsyn till vad andra tycker, kommer man själv ta väldigt liten plats. Och är man snäll mot alla, börjar man sakna kontur. Jag kan inte tänka mig att det är något positivt eller sunt.

Visst är det så att somliga av de blyga, tillbakadragna männen har fått en partner till slut. Jag tycker ändå inte att det skulle vara ett bevis på t.ex. att de haft det lätt med tjejer, eller att de ses som attraktiva av kvinnor. Ibland tänker jag att om t.ex. Zlatan eller någon annan stor stjärna började ragga på min fru, så skulle jag inte ha någon chans. Jag inbillar mig inte att det är min stora unika attraktion som gör att jag har fått en partner, utan tror att det i slutändan handlar om vilka alternativ som står till buds. Hade min fru fått välja mellan mig och Zlatan när vi träffades, då hade vi inte varit gifta. Det kan vi nog slå fast. 

Jag känner ett fåtal personer som är verkligt fina människor, ärligare än majoriteten, högre moralisk kompass än folk i gemen, som är äldre än 40 år och ändå inte har haft sex eller ens ett förhållande. Jag vill inte skylla det på någon annan än dem själva, men jag tycker ändå att det är djupt tragiskt. Både för dem själva och för de presumtiva partners de har missat.
    Här berättar du tydligt varför de somliga kallar för snälla män inte är intresserade för kvinnor det är inte någon snällhet de uppfattar utan ruskigt dålig självkänsla. Vilka män eller kvinnor sitter och tror att deras respektive är tillsammans med dem  i brist på annan intressant som om den dök upp och uppvaktade skulle göra att frun eller mannen skulle lämna. Få med en bra relation lämnar sin partner för att det dyker en stor stjärna och uppvaktar dem lever man däremot i en relation där partnern tror att man är i förhållande i väntan på bättre relation eller om man vet att ens partner har relation med en för att slippa vara ensam så är det ju bara det som förväntas.
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-23 13:08:48 följande:
    Det är visat i forskning att giftavhsr bättre hälsa och lever längre då det är snarare kvinnorna som har för höga krav.

Sedan är alla människor attraktiva i någon mening.
    Bättre hälsa lär ju knappast de har som lever men någon de inte attraheras av för att de inte vill leva ensamma. Forskning visar bättre hälsa för de som lever i bra relationer inte de som lever med någon som är gnällig, tråkig eller någon som är elak mot dem. 
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-23 09:32:47 följande:
    Skulle snarare säga tvärtom eftersom kvinnor inte vill kännas vid sina biologiska drifter och dessutom inte erkänner dem. Dessutom vet kvinnorna bara hur de själva tycker medan en man med viss erfarenhet stött på 1000-tals kvinnor och vet vad som fungerar.

Jag kan ta vilken man som helst och påpeka vad han kan förbättra. Vanligt fel män har är att de har för slapp och otrygg hållning samt är för släta känslomässigt.
    Finns säkerligen mycket få män som stött på 1000-tals kvinnor att säga hej eller försöka ha ett samtal är inte att stöta på någon. är om. tveksam om man under sin livstid ens har ett samtal med 1000-tals människor
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-23 14:42:42 följande:
    Beror på hur du definierar "stöta". Sedan behöver du i många fall inte ens stöta själv eftersom kvinnorna "stöter" på dig.
    Jag definierar inte stöta att man har ett samtal med någon av motsatt kön eftersom merparten pratar med andra utan några avsikter dessutom pratar de flesta lyckligt gifta med motsatta könet utan tanke på något annat än just prata
  • Anonym (anonym 2)
    jrockyracoon skrev 2018-02-23 15:18:53 följande:
    Forskningen visar att den viktigaste faktor som kvinnor skattar när det gäller män handlar om pengar och status.

Så om vi säger att du fick välja mellan din nuvarande man, och en rik rockstjärna eller kändis precis innan ni blev tillsammans så undrar jag då vad du skulle ha valt? Och du behöver vara ärlig i ditt svar.

Du kan inte jämföra med att lämna din man nu för en rockstjärna, för då har ni ju knutit så hårda band till varandra att det inte blir fair game. Det behöver vara en situation där du får välja mellan två partners som du har ungefär samma relationsstatus till, varav den ena är rik och rockstjärna, och den andra inte. 
    Om man har samma relationsstatus till 2 personer varav den ana är rockstjärna så väljer man antingen båda eller ingen för antingen är man förälskad i båda eller inte i någon av dem. Är det så att man bara trivs med att umgås med båda så fortsätter man att umgås med båda och väljer den som man har mer än bara trevligt med
  • Anonym (anonym 2)
    jrockyracoon skrev 2018-02-23 16:13:11 följande:
    Och varifrån kommer då pirret i magen, tror du? Är det vad man åt till frukost, eller handlar det om en "oförklarlig" kemi, eller kan det vara så att kvinnors pirr uppstår p.g.a. status, makt och pengar (som forskningen entydigt visar).
    Reaktionen handlar om kemi det är personens alldeles egna doft som ger reaktion och inte pengar eller status också därför det finns sådana mängder med omaka par där de inte varken utseendemässigt eller statusmässigt verkar passa ihop.
  • Anonym (anonym 2)
    jrockyracoon skrev 2018-02-23 19:35:42 följande:
    Man kan ju sitta själv och spekulera hur man tror eller tycker att verkligheten är beskaffad när det gäller om attraktionen för män ökar med männens ekonomiska resurser.

Men jag föredrar att luta mina åsikter på forskning i denna fråga. Så om du ger mig några forskningsresultat för din tes, kommer jag att ändra åsikt om jag tycker studierna är välgjorda. Tills vidare tror jag på de studier som gjorts som visar motsatsen till vad du säger.
    Det är väl självklart att alla vuxna människor hellre väljer någon med egen bostad som klarar av att försörja sig själva än den som lever hemma hos föräldrarna eller runt på vänners soffor med endast försörjningsstöd att leva på finns det dessutom mängder av skulder hos kronofogden som uppkommit pga. spelmissbruk eller inköp av skräp så är risken ännu mindre för att vara intresserad av relation
  • Anonym (anonym 2)
    jrockyracoon skrev 2018-02-23 19:46:26 följande:
    Så det är enligt dig enbart doften som spelar roll. Så t.ex. de som saknar luktsinne kan inte bli förälskade, menar du?

Det är bara trams...  Visst det finns många faktorer, men om man skulle rangordna så är jag helt säker på att mannens bankkonto kommer väldigt högt upp på listan. Om man därtill lägger saker som muskler, status och kändiseffekt då har Zlatan sitt på det torra.

När Elvis Presley hade konserter fick kvinnorna väldigt blöta trosor. Vad kan det ha berott på, tänker du? De lär ju inte ha känt hans lukt när de satt nere i publikhavet.
    Fast den doft man reagerar på är inget som man faktiskt känner likt parfymdoft feromoner är inget som man kan känna på det sättet utan bara något man registrerar och gillar eller inte gillar. 
    Klart att doft är en av de viktigaste egenskaperna parfymörer har i århundraden försökt skapa de ultimata doftkompositionerna för att påverka andra att bli förälskade eller för andra ändamål.
    De som fanns i Elvis publik var dåtidens tonårsflickor och tonårsflickor har alltid pga. de hormonella processer som pågår blivit påverkade när de är i stora grupper oavsett om stjärnorna heter Errol Flynn, Elvis eller Michael Jackson lite av masspåverkan 
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-24 09:07:00 följande:
    Tycker faktiskt att det är du som inte använder gängse betydelse av ordet snäll. Män som Persbrandt eller Alexander Bard benämns inte som snälla utan det är Peter på jobbet som tänker på sig själv och alla andra.
    Alexander Bard upplevs inte som något positivt alls utan snarare som otrevlig. aggressiv och någon man inte vill umgås med så träffar man på liknande beteende och uppträdande hos någon på jobbet så är det någon man ser till att undvika Persbrandt skulle man däremot inte känna så för eftersom han med stor sannolikhet inte uppför sig otrevligt mot andra men möjligtvis har en jargong som man kanske inte uppskattar
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-24 09:23:04 följande:
    Poängen här är att snälle Peter skulle bli mer framgångsrik med kvinnor om han lärde sig att tänka mindre på andra, bli mer som exempelvis Persbrandt. Dock förhoppningsvis inte hela vägen för då blir Peter oförmögen att skapa långsiktiga förhållanden.
    Tänker man mycket på andra så är man social och inkluderande man är inte tystlåten och tillbakadragen eftersom man då inte visar att man ens bryr sig om andra
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-24 09:28:25 följande:
    Sedan när blev det självutplånande att tänka på andra än sig själv?
    Det blir självutplånande om man inte står upp för att man själv vill ta lite plats
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (cAf) skrev 2018-03-11 13:44:01 följande:
    Men varför inte vara genuin och ärlig mot sig själv istället för att formas av majoriteten? Allt för vadå...en kvinnas skull? Nej då förstår jag de så kallade "mesiga" killarna som du beskriver. Åter igen, mesig i vems ögon...en kvinnas.
    Alla får välja själva hur de vill vara och uppfattas av andra så länge det inte är otrevligt för omgivningen men då ör man knappast bli besviken om ingen finner dem attraktiva utan istället väljer de trevliga öppna sociala att umgås med.
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (cAf) skrev 2018-03-11 15:29:01 följande:
    Absolut, alla gör fria val i någon utsträckning men det som är synd är om de snälla och omtänksamma killarna står utan kärlek med de egenskaperna bara för att tjejer värdesätter motsatsen. Det går lite emot vad kärlek i långa loppet går ut på.
    Fast ingen vet ju att dessa killar är snälla och omtänksamma om de inte är sociala och utåtriktade.
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (cAf) skrev 2018-03-11 16:48:03 följande:
    Vad säger att en snäll och omtäksam kille per automatik är socialt efterbliven?
    Majoriteten av alla människor är snälla och omtänksamma så de egenskaperna är inte något utmärkande för vissa människor förutsätter att andra ute i samhället inte är elaka och onda
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?