Inlägg från: Anonym (D.D.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (D.D.)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Anonym (Hanna) skrev 2018-02-14 19:17:42 följande:

Nu tolkade du mig allt tokigt. Att vara snäll är en positiv egenskap i relationer men det är inte den enda egenskapen som gäller. Det räcker inte att vara snäll - vare sig du är man eller kvinna. Det är inte samma sak som att det är negativt att vara snäll

Eftersom snällhet kan uppfattas som osäkerhet och brist på självförtroende så är det negativt i början när man ska ge ett första intryck.

Den positiva snällhet du pratar om märks först om du varit tillsammans i några månader, ibland t.o.m. år. Det är således inget du ska visa i ett första intryck utan något du kan använda för att föra en redan inledd relation till en djupare nivå.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-14 19:28:18 följande:

Man kan vara hur självsäker som helst och snäll. Uppfattas man som osäker lär det bero på att man är osäker inte att man är snäll.

Det är inget du kan bestämma över eftersom snällhet är en indikation på lågt självförtroende. Är du snäll är det en hint till kvinnors instinkter att du saknar självförtroende. Det är också därför som det är så effektivt att vara orädd och säker. Det är en indikation till kvinnors instinkter att du har gott självförtroende.
  • Anonym (D.D.)
    KlunsSmurfen skrev 2018-02-14 19:59:15 följande:

Snällhet p.g.a. feghet är ofta det,  dumsnäll är inte så attraktivt det heller men det finns ju alltid något mellan för snäll och taskig, man kan vara snäll som i inte taskig/elak i onödan.

Känner man sig tvungen att spela badboy för att tjejer ska bli intresserade så är det något som brister i personligheten så de inte blir intresserade eller så är man osäker i sig själv. badboy/macho är ofta en indikation på lågt självförtroende/låg självkänsla.

Handlar inte om att spela det ena eller andra, utan att använda rätt del av sin personlighet vid rätt tillfälle.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Snällt, eller..?) skrev 2018-02-14 23:07:16 följande:

Att använda rätt del av din personlighet

Och en personlighet innebär många olika roller vara sig du är medveten om dina roller eller inte, vi anpassar oss,

Inte sitter du och svär till gamla farmor på pensionatet, inte talar du till dina barn under 5 som du talar till din chef och kommer du undan böter för din trasiga lampa har du säkert spelat dum för att klara dig undan. Människor som blir tagna av polisen väljer ofta att vara lugna för det kan mildra deras straff ibland till och med så att polisen gör undantag och släpper dig. Föräldrar till barn som blivit lovade och slagna i skolan kommer inte och säger med försiktig röst "vad ska ni göra åt detta?" Utan är mest troligt rakryggade höjer rösten och visar på allvaret med gester och artikulerade.

Människan är en manipulativ varelse som medvetet eller inte hela tiden gör det som ger dig det du vill. Det är målet och vi har alla olika sätt att ta oss fram.

Hade jag sett ut som en invandrare hade jag dragit det kortet var än det hade hjälpt mig, man får ju ta vara på sina egenskaper och göra de till rätt verktyg.

Jag har ingen respekt för samhället men de som är schyssta mot mig och min familj de har inget att oroa sig över.

Ja, det är så du ska tänka om du vill lyckas med karriär och sociala relationer.
  • Anonym (D.D.)
    Pissarro2 skrev 2018-02-15 15:51:17 följande:

AGERA snällt med självförtroende, men SÄG aldrig till en tjej att du är snäll.

Som man ska man inte ens agera snällt. Det viktiga är att man gör det med självförtroende. Snällhet hjälper ingen att fånga en kvinna, snarare tvärtom.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-16 08:37:16 följande:

Trevlig och snäll fångar många men om snällhet innebär tystlåten , tillbakadragen och med bristande ögonkontakt och inte inbjudande kroppsspråk så är det helt rätt då fångar man inte intresse hos någon.

Nej, trevlig och snäll fångar inte många. I så fall skulle kvinnor ha det väldigt lätt att träffa män för snälla och trevliga män finns det i överflöd.

Du måste ha något extra relaterat till självförtroende, annars hamnar du i den grå massan s.k. friendzone.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Mella) skrev 2018-02-16 11:02:20 följande:

"i så fall skulle kvinnor ha det väldigt lätt för att träffa män" ?

Är det inte så då menar du? Att kvinnor har lätt för att träffa män? Har kvinnor generellt svårt för att träffa män är det vad du vill ha sagt?

Kvinnor har svårt att hitta män de vill ha, ja. De snälla och trevliga lägger de i friendzone. De väntar på någon som har något mer. Vissa hittar det, andra inte.

Hur som helst finns det många män som aldrig kommer att attrahera en kvinna på riktigt. Någon oattraktiv kvinna kan på sin nöja sig med dem.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-16 11:27:13 följande:

De flesta människor, både män och kvinnor har relativt lätt att träffa någon. De föest har en eller flera relationer i livet.

Men du har ju rätt i att man inte blir ihop med nån bara för att den är snäll. Det är ofta en grundförutsättning men räcker inte som enda egenskap. Det du inte har rätt i är att du då vänder det till att det är dåligt att vara snäll, att det skulle vara en nackdel.

Säg att jag vill ha ett hus. Jag vill att huset ska ha ett tak. Jag vill också att huset ska ha tre rum, ett kök och en toalett. Att jag vill att huset ska ha fler saker än ett tak onnebär inte att jag inte vill ha ett tak eller att det är dåligt att huset har ett tak.

Att bara vara snäll och trevlig är en indikation på att huset har fuktskador.

Anledningen till att de snälla och trevliga inte räcker till är just för att det är en indikation på att de saknar driv och självförtroende, vilket kvinnor rankar mycket mycket högre i början på en relation.

Det innebär en risk att närma sig en kvinna. Hon kan uppleva det som obekvämt. Det kan bli pinsamt. Därför väljer den snälla och trevliga mannen att vara väldigt försiktig. Som resultat blir han friendzone samtidigt som någon man som är framåt tar henne med storm. Kanske är han psykopat, kanske är han narcissist. Oavsett är han mycket mer attraktiv för en kvinna i ett initialt skede.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-16 12:32:13 följande:

Hur ska någon veta att försiktiga och tillbakadragna är trevliga och snälla när historien gång på gång visat oss att de tysta och tillbakadragna alls inte är snälla och trevliga när de begått exempelvis masskjutningar i skolor och på arbetsplatser. I nästan alla fall med våldsbrott och överfall har gärningsmännen betecknats som tillbakadragna och tysta

Jag har inte sagt att kvinnorna ska vilja ha de snälla och trevliga männen. Däremot är det inte vidare intelligent av kvinnorna att påstå att de vill ha något som de sedan kommer nobba.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-16 12:42:50 följande:

Om man är intresserad av någon form av relation så letar man ju knappast upp den slutnaste som inte är socialt tillgänglig för att försöka bryta genom blygseln och se om personen är trevlig eller kan bli trevlig genom att man peppar personen att prata med andra,man väljer de som verkar trevliga och inbjudande

Att vara öppen, snäll och trevlig kommer fortfarande inte ge dig några kvinnor. Du måste visa på självförtroende och driv.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?