Anonym (Hanna) skrev 2018-02-16 11:27:13 följande:
De flesta människor, både män och kvinnor har relativt lätt att träffa någon. De föest har en eller flera relationer i livet.
Men du har ju rätt i att man inte blir ihop med nån bara för att den är snäll. Det är ofta en grundförutsättning men räcker inte som enda egenskap. Det du inte har rätt i är att du då vänder det till att det är dåligt att vara snäll, att det skulle vara en nackdel.
Säg att jag vill ha ett hus. Jag vill att huset ska ha ett tak. Jag vill också att huset ska ha tre rum, ett kök och en toalett. Att jag vill att huset ska ha fler saker än ett tak onnebär inte att jag inte vill ha ett tak eller att det är dåligt att huset har ett tak.
Att bara vara snäll och trevlig är en indikation på att huset har fuktskador.
Anledningen till att de snälla och trevliga inte räcker till är just för att det är en indikation på att de saknar driv och självförtroende, vilket kvinnor rankar mycket mycket högre i början på en relation.
Det innebär en risk att närma sig en kvinna. Hon kan uppleva det som obekvämt. Det kan bli pinsamt. Därför väljer den snälla och trevliga mannen att vara väldigt försiktig. Som resultat blir han friendzone samtidigt som någon man som är framåt tar henne med storm. Kanske är han psykopat, kanske är han narcissist. Oavsett är han mycket mer attraktiv för en kvinna i ett initialt skede.