Inlägg från: Anonym (Hanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hanna)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Anonym (D.D.) skrev 2018-02-19 19:24:39 följande:

Det där med att alla är olika må vara sant men samtidigt otroligt vilseledande. Med samma argument kan man säga att det är irrelevant att hålla normal hygien eftersom det finns de kvinnor som föredrar med än som luktar uteliggare.

Det finns generella drag som kvinnor respektive män attraheras av. Att det finns undantag är inte särskilt intressant i sammanhanget.

Att jämföra att kcinnor gillar män som ör snälla mot dem med kvinnor som gillar män fkr att de misdköter sin hygien är rätt bisarrt. Vad umgås du med flr folk egentligen? Umgås du i krimibella kretsar eller i någon annan subkultur av nåt slag. I min ongivning är de flesta snälla mot varandra och uposkattar det draget även hos andra.

Jag hoppas bara att inte unga osäkra mön går på nån myt att det är elakhet som gäller om de ska träffa en tjej.

Det finns däkert drag som fler mäniskor attraheras av men elakhet är inte ett av dem. Alla kvinnor jag känner har partners, ingen av dessa män är elak så det märks utåt i alla fall. Och jag är helt söker på att de inte är gifta år ut och år in i brist på en elakare karl. Det handlar inte om undantag utan om de flesta män och de flesta kvinnor. Snällhet är inte oattraktivt, men inhen människa klarar sig på en enda egenskap. Snällhet är positivt flr de alkra flesta, men bara snällhet räcker förstås inte.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-19 20:19:47 följande:

Jag umgås med normala övre medelklass-människor. De flesta akademiker.

Nej, man kan hoppas att de snälla pojkarna väljer bort att utvecklas mot den svinig typen och istället väljer att gå mot den självsäkra, schyssta och sociala eftersom den sistnämnda är betydligt mer framgångsrik som familjefar och make.

Problemet med att påstå att kvinnor inte attraheras av svinen är att det helt enkelt inte är sant. Det kan vilken man som helst enkelt påvisa i verkligheten. Så då undrar ju givetvis männen varför man ska lyssna på kvinnorna över huvud taget när allt de påstod om de sviniga männen var bullshit.

Om vi nu frånser personlighet så är bästa sättet för en man att klara sig att:

1) Ordna sig en ordentlig utbildning

2) Skaffa ett välbetalt arbete med hög social status

Det är brist på högutbildade män på äktenskapsmarkaden. Glöm inte att utveckla din personlighet också bara, är mitt råd till de snälla männen.

Du vrider på det man skriver så det bkir till något annat som passar din egen agenda.

Jag har aldrig hävdat att det inte finns kvinnor som attraheras av män som inte uppfattas som " snälla", Det jag säger är att de flesta kvinnor vill ha partners som är snälla mot dem pch att det inte är någon nackdel att vara snäll. Jag menar också att man inte per autiomatik blir tråkig av att vara snäll. Jag hävdar pckså vidare att människor inte kommer i färdiga egenskapspaket. En tystlåten, försiktig människa kan likaväl bete sig illa som en social öppen typ. snäll är inte per automatik kopplat till osäker och socialt bortkommen utan man kan lika väl vara sicialt kompetent och säker och samtidigt snäll. Jag hävdar också att det inte räcker att vara snäll. Få människor blir intreßerad av en mäNNiska bara för att han är snäll. Ska tycke uppstå krävs en

massa annat också. Men att det inte räcker med att bara vara snäll (vilket är en omöjlighet, alla har givetvis andra egenskaper också), är inte det samma som att det är dåligt att vara snäl.

Sen vill jag tillägga att om man medvetet väljer att bete sig elakt för egen vinning (för att få en tjej) är man ju inte särskilt snäll från början. En genuint snäll människa beter sig inte elakt mot andra bara för en sån sak.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-20 08:25:29 följande:

Det är detta tråden handlar om. Kvinnor vill ha snälla män (vilket jag faktiskt inte tvivlar på), men väljer sedan män som mer eller mindre visar upp ett svinaktigt beteende.

Ok så det handlar inte om att kvinnor väljer män för att de är elaka utan att de väljer män som de tror är snälla men som sedan visar en annan sida? Kvinnor är dåliga på att läsa av människor?
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-20 08:31:24 följande:

Vi kan ju ta dessa egenskaper och analysera dem utifrån möjligheten att attrahera kvinnor.

tystlåten - negativt

försiktig - negativt

social - positivt

osäker - negativt

tråkig - negativt

öppen - positivt

Varför det? Tråden handlar ju om egenskaperna snäll och försiktig och jag har redan sagt hur jag tänker kring dem.

Jag svarar i denna tråd för att jag reagerar över en märkligtoökning av snäll, att vissa egenskapskombos anses givna och för att vissa hävdar att kvinnor generellt sett vill att män ska bete sig illa mot dem.

Att man inte vill var med nån som man tycker är tråkig är väl rätt självklart men har ingenting led denna övriga diskussion att göra.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-20 15:51:37 följande:

Det är snarare så att kvinnorna inte bryr sig om en man är snäll eller inte när de placerar in männen i potentiella partners och friendzone-män.

Allt går på självförtroende och liknande egenskaper.

Ok, då stämmer det alltså inte att det är negativt att vara snäll.

Då kan vi vara överens om det i alla fall. Det är inte dåligt att vara snäll,
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-20 16:24:46 följande:

Det beror på vad syftet är och definitionen av snäll.

Enligt din definition av snäll möjligtvis, där en man kan bete sig i stort sett hur svinaktigt som helst men fortfarande vara en snäll man, om han har någon form av gott hjärta.

Du skrev ju att kvinnor inte bryr sig om ifall man är snäll eller inte. Då spelar det väl ingen roll om du använder din definition av snäll eller den du hittat på åt mig. Det spelar ju fortfarande ingen roll om män är snälla eller ej enligt vad du själv skrev - alltså är det ej negativt att vara snäll.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-20 15:54:51 följande:

Eftersom vissa i tråden anser att så gott som alla män är snälla så förlorar det stor del av sin betydelse.

Fast om vi nu ändå skulle ha den definitionen har du större chans att få kvinnor på fall om du inte är snäll, vilket också forskning visar. Psykopaterna är bäst på att få kvinnor attraherade.

Jag kan inte nåt direkt om psykopati men trodde att det bland annat ingår att vara duktig på att manipulera? I så fall borde man ju kunna manipulera genom att låtsas att vara snäll? Så då säger ju det ingenting om i fall kvinnor väljer män som beter sig elakt mot dem eller ej. Om dessa psykopater beter sig snällt, om än bara i manipulativt syfte är det ju ändå deras falska snällhet som lockar?
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-20 16:44:19 följande:

Du sa ju att Mikael Persbrandt kunde vara en snäll man. Du kan ju ändra definitionen jag skrev för dig om du anser att den var fel.

Ska du locka kvinnor måste du göra många saker som inte är snällt. Att kvinnor inte bryr sig om snällheten betyder inte att den inte påverkar dina chanser.

Vart skrev jag att Persbrandt är (kan vara?) en snäll man?

Vad måste män göra för elakt för att locka kvinnor?

De män jag träffat har jag uppmärksammat för att vi ofta gicsk på samma specialbibliotek, intresserat oss för samma föreningsaktiviteter, lärt känna via vänner osv. De har inte behövt göra något elakt för att visa sig intressanta för mig. Men jag förstår att jag enligt dig är ett unikum.
  • Anonym (Hanna)

Appropå min definition av snäll.

Jag ser snäll som godhjärtat men också att aktivt göra handlingar för att göra gott för andra.

Jag tror de flesta människor är hyffsat snälla i den mening att de flesta inte vill göra andra illa och blir ledsna/tycker att det är tråkigt om det händer.

De flesta snälla begår dessa snälla handlingar mot människor i sin närhet men det finns ju också de som kämpar på helt andra plan för andra människors skull.

Jag tror att få människor är genomsnälla eller genomelaka utan att de flesta är snälla i vissa situationer och beter sig mindre bra i andra.

När man pratar om att man vill ha en snäll partner tror jag att menar en partner som är snäll mot en själv och i det stora hela beter sig schysst mot människor i ens omgivning. Inte en person som aldrig någonsin tar ett felsteg eller tänker en egoistisk tanke.

En partner som inte är snäll kan tex slåss, hånas, på andra sätt nedvärdera, bara tänka på sig själv och aldrig ställa upp för den andre.

Jag tror personligen som sagt att få kvinnor aktivt dras till män som de tror kommer att bete sig så mot dem.

• Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-20 17:12:16 följande:

Snarare inte snällt.

Exempelvis att ta otillbörligt stor plats. Nonchalera kvinnans behov. Att bortse från vad det du gör och säger får för konsekvenser för andra.

Vad är det för behov som kvinnor gillar att män nonchalerar?

Varför måste man bortse från konsekvenser för att vara intressant för kvinnor? Kan du ge något exempel på vad du menar?

Men du menar alltså inte att kvinnor dras till svin, som beter sig elakt mot dem utan du menar att det kan vara svårt om man i varje situation tänker på andra före sig själv? Alltid låter andras behov gå före, typ tackar nej till en dejt för att nån annan intresserad kille kan bli ledsen då?
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?